بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای بیشتر توجه کند

کارگردان فیلم سینمایی چهل سالگی گفت که باید از قابلیت سرگرم کنندگی بازی‌های رایانه‌ای برای ایجاد آگاهی نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی در مخاطبان استفاده شود. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، علیرضا رییسیان به برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: گردهمایی بازی سازان داخلی نباید تنها محدود به جشنواره بازی های رایانه ای باشد و برنامه های اینچنینی در این عرصه باید تداوم داشته باشد. 
وی یادآور شد: برنامه های فرهنگی همچون برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای نیازمند توجه بیشتر مسوولان است و باید تداوم داشته باشد. 
کارگردان فیلم سفر تاکید کرد: سالانه جشنواره های متعددی در عرصه فرهنگ و هنر در کشور ما برگزار می‌شود و باید این رویدادهای فرهنگی همچون جشنواره بازی های رایانه ای را در هر دوره ارزیابی کرده و نواقص این جشنواره ها را برطرف کرد. 
رییسیان توضیح داد: نباید خود را محدود به برگزاری جشنواره های فرهنگی کنیم و باید در زمینه های مختلف همچون بازی های رایانه ای در بخش های مختلف نگاهی حمایتی وجود داشته باشد. 
وی اضافه کرد: بازی های رایانه ای مخاطبان خاص خود را دارند و نمی توان این هنر صنعت را تنها محدود به کودکان و نوجوانان دانست. 
کارگردان فیلم ایستگاه متروک تاکید کرد: بازی های رایانه ای امروز در میان بزرگسالان نیز مخاطبان بسیاری داشته و به عنوان یک سرگرمی در میان اقشار مختلف جامعه کاربرد دارد. 
رییسیان با بیان اینکه یکی از کارکردهای بازی های رایانه ای، ایجاد آگاهی در میان کاربران است گفت: باید از قابلیت سرگرمی بازی های رایانه ای برای ایجاد آگاهی در میان مردم استفاده شود و بار فرهنگی و علمی مورد نظر را می توان از طریق بازی های رایانه ای داخلی به مخاطبان منتقل کرد. 
وی گفت: راه باید برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه بازی های رایانه ای باز باشد، معتقدم سرمایه گذاران داخلی در این عرصه حضوری فعال داشته اند. 
این کارگردان سینما یادآور شد: حضور خانواده ها در نمایشگاه بازی های رایانه ای موجب افزایش اطلاعات آنان نسبت به بازی های رایانه ای بومی و آسیب های محصولات خارجی می شود. 
رییسیان ادامه داد: در جشنواره بازی های رایانه ای امکان انتخاب بازی های متنوع از سوی خانواده ها برای فرزندان فراهم می شود و بنابر این ارائه اطلاعات دقیقی درباره بازی های ایرانی به مردم در این رویداد فرهنگی هنری ضروری است.  
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.