"گاندو" و "پنگول" با هم آشنا شدند

مراسم آشنایی عروسک کاراکتر "گاندو" از جدیدترین محصولات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با "پنگول" گربه بازیگوش برنامه تلویزیونی رنگین کمان، روز جمعه 5 اسفند ماه 90 ساعت 15 در شبکه پنج سیما برگزار شد. 

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی گاندو که از هفته گذشته روانه بازار شده است، عصر روز جمعه 5 اسفند ماه 90 در مراسم باشکوهی به دیدار پنگول عروسک محبوب کودکان رفت تا در مهمانی رنگین کمان به کودکان نیز معرفی شود.

یکی از اهداف ترتیب دادن این آشنایی، معرفی کاراکتر گاندو  به کودکان و نوجوانان بود تا این تمساح پوزه کوتاه از طریق تلویزیون رونمایی شود .
گاندو با در کنارهم قرار گرفتن پنگول معرفی شد و این کاراکتر با بازیگوشی‌های پنگول با چهره‌ای متفاوت خودش را نشان داد.
لازم به ذکر است کاراکتر "گاندو" برگرفته از یک تمساح واقعی است که در چابهار زندگی می‌کند. این تمساح به انسان آزار نمی‌رساند و گاندو به کاراکتر فانتزی تبدیل شده است.
داستان این انیمیشن از انتقال دوست گاندو به باغ وحش آغاز می شود که این تمساح با شنیدن خبر این جابه جایی بسیار ناراحت می شود. موشی که در همسایگی گاندو زندگی می کند برای نجات این تمساح به قفس او می رود، قفل را باز می کند و گاندو را نجات می دهد. بعد از آزادی گاندو همه حیوان ها از او می خواهند که قفل در قفس های آنها را نیز باز کند تا به گاندو کمک کنند دوست خود را بیابد اما ازاینجا ماجرا راه دیگری را طی می کند.