حضور طراحان ایرانی در نمایشگاه (SIGGRAPH Asia 2011) هنگ‌کنگ

با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طراحان ایرانی با نمایندگی مجموعهCGart.irدر نمایشگاه (SIGGRAPH Asia 2011) هنگ کنگ حضور یافتند.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، امیرحسین عرفانی مدیر سایت CGart.ir  درباره حضور در این نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه (2011 SIGGRAPH Asia) که 12 تا 15 دسامبر در در هنگ کنگ برگزار شد سایت تخصصی CGart.ir به عنوان یکی از بزرگترین و تخصصی ترین سایت های فعال در زمینه هنرهای دیجیتال کشور، با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای حضور یافت و با نمایش آثار برتر صنعت انیمیشن، بازی های رایانه ای و جلوه های ویژه به معرفی توان مندی ها و دستاوردهای کشور در زمینه هنرهای دیجیتال به مخاطبین بین المللی پرداخت. 
همچنین غرفه ایران در اولین حضور خود در (SIGGRAPH Asia) مورد استقبال مخاطبین این نمایشگاه که اکثرا متخصصین فعال در این صنعت (کارگردان، کارگردان هنری، تهیه کننده، مدیران فنی، هنرمندان) و دانشجویان و علاقمندان با حوزه تحصیلی و کاری مرتبط هستند ، قرار گرفت.
نمایشگاه SIGGRAPH که بزرگترین نمایشگاه تخصصی مرتبط با حوزه گرافیک کامپیوتری و محلی برای نمایش آخرین تکنولوژی ها، ابداعات و نوآوری های این عرصه است با سابقه ای طولانی (39 سال) هرساله در آمریکا و کانادا برگزار می شود. همچنین از 4 سال قبل یعنی از سال 2008 میلادی این نمایشگاه در قاره آسیا نیز تحت عنوان SIGGRAPH Asia برگزار می شود و به معرفی بهترین ها در گرافیک کامپیوتری این قاره می پردازد. 
شرکت های سخت افزاری، نرم افزاری، هنری، انتشارات، دانشگاه ها و مراکز آموزشی با شرکت در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را به معرض دید عموم می گذارند، اما همزمان با نمایشگاه، کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی نیز برگزار می شوند که از اهمیت بسیار زیادی در این رویداد برخوردارند. هر ساله متخصصان، دانشجویان و علاقمندان زیادی برای شرکت در کنفرانس ها و بازدید از غرفه ها به SIGGRAPH می آیند.
دانشگاه Academy of Art سان فرانسیسکو، شرکت انیمیشن Pixar، شرکت فیلم سازی Lucasfilm Singapore،
گروه Chaos Group (سازنده موتور رندر Vray)، دانشگاه SCAD،شرکت Pixomondo از شرکت کنندگان مطرح این دوره از نمایشگاه SIGGRAPH Asia 2011 بودند.
این نمایشگاه هر سال در یکی از کشورهای آسیایی برگزار می شود، سنگاپور، کره جنوبی و هنگ کنگ کشورهای اصلی میزبان این رویداد هستند.