نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای خاورمیانه به کار خود پایان داد

نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای خاور میانه Dubai World Game expo 2011 با حضور موفق جوانان بازی ساز ایرانی و استقبال گسترده بازدید کنندگان از غرفه جمهوری اسلامی ایران، دیروز 12 آذرماه به کار خود پایان داد.
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، به نقل از نادر ماکبل (Nader muqbel) مدیر مرکز اطلاع‌رسانی نمایشگاه بازی های رایانه ای خاورمیانه، در این دوره از نمایشگاه که  به طور موازی در سه بخش بازی‌های رایانه‌ای، مدیا (رسانه) و بخش محتوایی برگزار گردید، بیش از 200 کمپانی از50 کشور حضور داشتند که البته کشورهایی چون ایران، اسپانیا، چین، کره جنوبی و عربستان سعودی حضورچشمگیرتری داشتند . 
همچنین نادر ماکبل با اشاره به موفقیت‌های اخیر ایران در حوزه‌ی بازی های رایانه‌ ای، با بیان این نکته که ایران در حال مطرح شدن در حوزه‌ی گیم در دنیا است و این نکته کاملا قابل مشاهده است، افزود: به جرأت می توان گفت حضور بسیاری از بازدیدکنندگان در این نمایشگاه به توانمندی جوانان ایرانی در این حوزه مرتبط است. 
مدیر مرکز اطلاع‌رسانی نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای خاورمیانه  عملکرد چهارمین دوره این نمایشگاه را بسیار موفق دانست و گفت: ما نهایت سعی‌مان را برای حضور افراد موثر در این حوزه به خرج داده‌ایم و از نتیجه آن راضی هستیم.
همچنین بر اساس این گزارش مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز ضمن بیان این نکته که چند بازی جدید ایرانی در این نمایشگاه به عرضه نمایش عمومی رسیده است، این رویداد را  فرصت مناسبی برای حضور بیش از پیش ایران به عنوان یکی از قطب های بازی سازی رایانه ای در آسیا ذکر کرد.
بهروز مینایی درباره دستاوردهای حضور این بنیاد در نمایشگاه بازی های رایانه ای خاورمیانه گفت: ارتباط با تولیدکنندگان موتورهای بازی سازی همچون شرکت سونی و ای پی کیو و پابلیشر و توزیع کنندگان بین المللی بازی های رایانه ای از دستاوردهای حضورما دراین نمایشگاه است. 
لازم به ذکر است که بنیاد ملی بازی های رایانه ای امسال نیز مانند دوره های گذشته به منظور حمایت از بازی سازان داخلی و معرفی آثارآنها به جامعه بین المللی در چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی خاورمیانه Dubai World Game expo 2011    که 9 الی 12 آذرماه سال جاری در امارات متحده عربی برگزارگردید،شرکت کرد.این نمایشگاه شامگاه گذشته 12 آذر به کار خود پایان داد.