برگزاری دومین دوره نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران

بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی سخنانی در حاشیه چهارمین دوره نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای خاورمیانه Dubai World Game Expo 2011  از برگزاری دومین دوره نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران در تابستان سال آینده، خبر داد.
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل  بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مینایی در سخنرانی خود در کنفرانس‌ حاشیه چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای خاورمیانه که از روز 9 آذرماه در دبی برپا شده است، ضمن اعلام آخرین اخبار و نتایج فعالیت های ایران در زمینه صنعت گیم ،جهت‌گیری این صنعت در ایران و مسائل و چالش‌های پیش روی آن را درسطح منطقه، مورد بحث و بررسی قرار داد.
بر اساس این گزارش، بهروز مینایی در ابتدای سخنان خود به نظام ارزش‌گذاری اسرا (ESRA) که توسط کارشناسان جامعه‌شناس و روانشناس برای رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در ایران تدوین شده است، اشاره کرد و آن را مدل خوبی برای استفاده در منطقه دانست. مدلی که باید در سال‌های آینده کامل‌تر و کاربردی‌تر نیز شود.
به گفته مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، هدف نظام رده بندی سنی اسرا(ESRA) از بین بردن نگرانی‌های موجود در مورد تاثیرات سوء انبوه بازی‌های رایانه‌ای است که به بازار ایران و منطقه وارد می شوند. وی خشونت، برهنگی، افسردگی و محتوای ضد مذهبی و ضد اجتماعی را  از جمله عوامل آسیب رسان این بازی ها ذکر کرد. 
در ادامه مینایی افزود با این همه ،از مهمترین آسیبهای روند عمومی گیم‌ها بر جهان، معرفی مسلمانان به عنوان تروریست است، تصویری که با بازی‌های پرفروش مانند Generals ،The Line و Battle Field 3 در حال گسترش است. 
وی در انتها دموی این بازی‌ها را که در آن شهرهایی چون تهران با حمله نیروهای امریکایی مواجه می‌شوند، برای حاضران در جلسه به نمایش گذاشت.
همچنین، بر اساس گفته مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال حاضر در ایران 60 استودیوی فعال در زمینه ساخت گیم وجود دارد که تا کنون 90 بازی رایانه‌ای به بازار ایران و جهان عرضه کرده‌اند.
 بهروز مینایی مهم‌ترین چالش‌های پیش روی صنعت ساخت گیم در ایران را بازار نامتعادل، عدم حضور جدی ناشران گیم و نیز تحریم‌های بین‌المللی دانست و جهت‌گیری تولیدات ایرانی در چند سال آینده را در حوزه بازی‌های موبایل و بازی‌های اجتماعی بیان کرد.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای سخنرانی خود را که  به زبان انگلیسی برای حضار ارائه می‌کرد، با اعلام چند خبر از فعالیت ها و برنامه های آتی بنیاد ملی بازی های رایانه ی به پایان رساند.
تاسیس نخستین انستیتوی ساخت گیم با حضور بیش از 200 هنرجو، اضافه شدن رشته‌های مربوط به طراحی و ساخت گیم در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه ها و نیز برگزاری دومین دوره نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران در تابستان سال آینده (جولای 2012) از مهم‌ترین این خبرها بود.
نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای خاورمیانه که از 9 تا 12 آذر ماه سال جاری در دبی برپا است، شناخته‌شده‌ترین نمایشگاه بین‌المللی در زمینه هنر ـ صنعت بازی‌های رایانه‌ای در سطح منطقه محسوب می‌شود که بازی‌سازان ایرانی امسال نیز مانند دوره های قبل با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آن حضور یافته‌اند.