مدیریت بازی‌های رایانه‌ای باید به نهادهای تخصصی مرتبط با این حوزه محول شود

عضو شورای شهر تهران گفت: کنترل، مدیریت و نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای باید به نهادهای تخصصی مرتبط با این حوزه محول شود.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "حسن بیادی" با برشمردن شرایط و الزامات بازی‌های رایانه‌ای در ایران اظهار داشت: تحولات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، حوزه‌ فرهنگ و هنر را نیز دستخوش تغییر و تحول کرده است به گونه‌ای که با دگرگونی های لحظه به لحظه در عرصه تولیدات فرهنگی رو به رو هستیم.
وی تحول در حوزه فناوری اطلاعات را عامل اصلی تغییرات سریع در حوزه فرهنگ عنوان کرد و گفت: در این میان بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک پدیده جدید در میان قشر کودک و نوجوان با استقبال قابل توجهی رو به رو شده است.
عضو شورای شهر تهران افزود: جذابیت‌های بصری بازی‌های رایانه‌ای ضمن ایجاد سرگرمی و هیجان، سبب شده است تا جوانان بیش از پیش از این پدیده استقبال کنند.
بیادی جمعیت جوان کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از آنجا که بازی های رایانه‌ای به بستری برای انتقال فرهنگ و مفاهیم ارزشی و حتی ضد ارزشی تبدیل شده است، لازم است دست اندرکاران این حوزه نگاه ژرف‌تری به محتوای بازی‌هایی داشته باشند که در دسترس کودکان و نوجوان قرار می‌گیرد.
عضو شورای شهر تهران ضمن تاکید بر تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی در کشور،گفت: این بازی‌ها می‌توانند به عنوان یک وسیله آموزشی برای ترویج ارزش های فرهنگ ملی و مذهبی به نسل جوان، مورد استفاده قرار گیرند.
بیادی با تاکید بر اینکه نباید از قافله رقابت جهانی و منطقه ای در عرصه بازی‌های رایانه‌ای عقب ماند، از دست اندرکاران تولید بازی های رایانه‌ای خواست تا برای پاسخگویی به مطالبات و نیازهای نسل جوان با قدرت بیشتری در این عرصه فعالیت کنند.
وی گفت: لازم است دستگاه‌ها مرتبط با حوزه بازی‌های رایانه ای مسئولیت کنترل، مدیریت و نظارت این عرصه را بر عهده گیرند.
بیادی خاطر نشان کرد: باید در کنار نظارت بر توزیع بازی های رایانه‌ای در بازار،  بازی هایی برگرفته از فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی تولید و به علاقه‌مندان عرضه شود.