نظارت بر بازار بازی‌های رایانه‌ای باید بیشتر شود

معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه نظارت بر بازار عرضه بازی‌های رایانه‌ای کافی نیست گفت: نظارت ها بر این بخش باید بیشتر شود.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای، نظر علی حاجی پاشا با تاکید بر اینکه امروزه قاچاق بازی های رایانه ای با هدف ضربه زدن به ارزش ها و باورهای دینی جوانان در  قالب جنگ نرم رواج یافته است، افزود: یکی از راه های جلوگیری از عرضه بازی های رایانه ای خارجی، وجود نظارت بیشتر بر این حوزه است.
معاون سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه با بیان اینکه نظارت بر بازار بازی های رایانه ای و جلوگیری از رشد قاچاق این کالای فرهنگی نیازمند همکاری و هماهنگی مناسب میان سازمان های ذی ربط است گفت: بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی به طور مستمر بر بازار عرضه کالاها به ویژه کالاهای فرهنگی نظارت کرده و در صورت مشاهده تخلف با خاطیان برخورد می کنند.
حاجی پاشا همچنین با تاکید بر ایجاد شورای نظارت بر بازار بازی های رایانه ای افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی گیم در کشور می تواند با ایجاد شورایی متشکل از نمایندگان وزارت ارشاد، سازمان تعزیرات، وزارت بازرگانی و سایر نهادهای ذی ربط، نظارت ها را بر بازار بازی های رایانه ای در کشور تقویت کند.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه مجازات های تعیین شده برای قاچاقچیان و عرضه کنندگان بازی های رایانه ای قاچاق در بازار کشور باید بازدارنده باشد تاکید کرد: قاچاقچیان بازی های رایانه ای علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور و این عرصه، ارزش ها و باورهای دینی و ملی نوجوانان و جوانان کشور را با وارد کردن و عرضه بازی های رایانه ای خارجی خدشه دار می کنند.
این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی کشور همچنین به والدین کودکان و نوجوانان توصیه کرد تنها بازی های را خریداری کنند که مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای است و از خرید بازی های رایانه ای قاچاق که تاییدیه وزارت ارشاد را ندارند، خودداری کنند.
حاجی پاشا همچنین از والدین و مردم خواست در صورت مشاهده بازی های رایانه ای قاچاق در بازار، مراتب را به سازمان تعزیرات حکومتی یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان این حوزه برخورد شود.