قوه قضاییه در برخورد با قاچاق محصولات فرهنگی باید اقدامی انقلابی ترتیب دهد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: لازم است که دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی به صورت انقلابی وارد عمل شود زیرا کودکان و نوجوان از اثرات بازی های رایانه ای غیر مجاز اسیب می بینند.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، احمدی بیغش افزود: متاسفانه بسیاری از این محصولات فرهنگی و بویژه بازی‌های رایانه‌ای که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند، با ارزش‌های فرهنگی و اسلامی کشورمان تضادهای آشکاری دارند که باید برای آن فکری کرد.
نماینده مردم شازند در مجلس افزود: محتوای این آثار تفکر و اندیشه آینده سازان این کشور را نشانه رفته است که برای مقابله با آن باید نهادهای مختلف انتظامی ، قضایی و فرهنگی بسیج شوند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه‌های مختلفی اعم از  نهادهای فرهنگی، انتظامی و قضایی در امر مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی و از جمله بازی‌های رایانه ای مسئول هستند اما قوه قضاییه وظیفه سنگین‌تری نسبت به نهادهای دیگر دارد.
وی افزود: هرچند طبق قانون، نیروی انتظامی مجری مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی از جمله بازی‌های رایانه‌ای است اما در مرحله نخست دستگاه قضایی باید احکام لازم را برای اینکه نیروی انتظامی وارد عمل شود، صادر نماید.
احمدی بیغش به جلسات متعدد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مسوولان نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در این جلسات مسوولان نیروی انتظامی مشکلات موجود در مسیر مبارزه با قاچاق را بیان و اعلام کردند، برای اینکه ناجا بتواند به موقع در این عرصه وارد عمل شود، دستگاه قضایی باید با سرعت احکام لازم را برای آنان صادر کند.
وی اضافه کرد: نیروی انتظامی طبق قانون ضابط قضایی است و نمی تواند بدون حکم قضایی اقدامی را ترتیب دهد.