همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با جشنواره امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس، «زهرا سروآزاد» گفت: به منظور تولید، عرضه و سایر حمایت‌های مورد نظر در مقوله بازی‌های رایانه‌ای، هم‌افزایی دبیرخانه جشنواره و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بکارگیری ظرفیت‌ها و توانایی دو طرف و ارتقا نقش‌آفرینی هر کدام در راستای بروز، ظهور و رشد استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی و آشنا کردن نسل جوان جامعه با معارف رضوی به کمک رسانه‌های نوین بصری، تفاهم‌نامه‌ای بین دبیرخانه جشنواره و این بنیاد منعقد شد.
وی حمایت و مشارکت در تولید یک بازی فاخر با محوریت مسیر حرکت امام رضا (ع) در جاده ولایت، تلاش در تولید بازی‌های فاخر با محورهای موضوعی مرتبط با فرهنگ رضوی، حمایت از پخش تیزرهای تولیدی مربوط به نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در جشنواره‌های مرتبط موضوعی و استفاده از پتانسیل موجود در راستای اطلاع‌رسانی مناسب و مطلوب را از مفاد این تفاهم‌نامه اعلام کرد.
* ستاد برگزاری همایش جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر آغاز به کار کرد
محمدنقی صادقی گفت: اداره کل امور اجتماعی استانداری، اداره کل دادگستری، نیروی انتظامی، صداو سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان آموزش و پرورش، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، سپاه امام رضا (ع)، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف استان، اعضای ستاد برگزاری همایش جلوه‌های عملی و نظری امر به معروف و نهی از منکر در سیره رضوی را تشکیل می‌دهند.
وی از نظارت هفت عضو هیئت علمی بر روند برگزاری این همایش خبر داد و یادآورشد: تعیین چارچوب محورهای همایش، تهیه فراخوان، بررسی آثار رسیده و انتخاب آن‌ها، برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی سخنرانی‌های همایش و تشکیل میزگردهای علمی و پژوهشی با موضوع همایش بر عهده این اعضا خواهد بود.
صادقی برنامه‌ریزی و هماهنگی بر انتشار آثار علمی پژوهشی همایش و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با همایش را از دیگر وظایف اعضای هیئت علمی این همایش اعلام کرد.
نخستین همایش سراسری علمی پژوهشی جلوه های عملی و نظری امر به معروف و نهی از منکر در سیره رضوی از سری برنامه‌های نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با محوریت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در دهه کرامت امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
* ایجاد بصیرت دینی مهمترین هدف جشنواره رضوی است
«علی داننده» دبیر جشنواره عکس رضوی اظهار داشت: هنرمندان باید به عنوان پرچمداران بصیرت و آگاهی در راستای ترویج فرهنگ ناب و نورانی رضوی گام بردارند.
وی با اشاره به عشق و علاقه و ارادت عموم مردم ایران به حضرت ثامن الحجج (ع) این امر را زمینه بسیار مناسبی برای الگوگیری از سیره رضوی و پذیرش فرهنگ ائمه اطهار (ع) دانست و افزود: هنرمندان باید با توجه به نیازهای مخاطبان آثاری پربار و بامحتوا در جهت تحکیم و تعمیق این ارتباط معنوی خلق نمایند.
داننده گفت: حرم مطهر رضوی محل توجه و عنایت الهی و محل انس و الفت قلوب مومنین بوده و جشنواره رضوی نیز با ایجاد طراوت و شادابی در عرصه فرهنگ و هنر، فرصت مناسبی را برای حضور معنوی فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر فراهم آورده‌ است.
وی اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری جشنواره عکس رضوی آثار فاخر و ارزشمندی در حوزه هنر عکاسی تولید و ارائه شود.
داننده آخرین مهلت ارسال اثار به جشنواره عکس رضوی را پایان مردادماه جاری و زمان برگزاری آن را 31 شهریور تا 13 مهرماه امسال عنوان کرد.
* نمایشگاه مجازی آثار برگزیدگان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یک اتفاق خوب است
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد گفت : استان یزد با برگزاری 8 دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی عملکرد مناسبی داشته و نام یزد با جشنواره پیوند خورده است.
حسن مفیدی اظهار داشت: اگر هنر خوشنویسی به عنوان یک هنر زیبای اسلامی و هنری که می‌تواند روحیه معنوی افراد را ارتقاء دهد، فراگیر شود، اتفاقات بی‌نظیری در جامعه رخ خواهد داد.
مفیدی با اشاره به این که باید هنر خوشنویسی به گونه‌ای در بین خانواده‌ها رواج یابد که در هر خانواده یک خوشنویس پرورش یابد، تصریح کرد: به برکت برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد اتفاقات جدیدی در استان افتاده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک یزد به یکی از قطب‌های خوشنویسی کشور تبدیل شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان داشت: خوشنویسی با مضامین مذهبی و ارزشی جایگاه والایی دارد مشروط به اینکه هنرمند این رشته پرورش یابد.
وی با بیان این که هنر خوشنویسی تنها هنری است که بدون هیچ‌گونه شک و تردیدی مورد حمایت همه عالمان دینی و مسئولان فرهنگی کشور است، گفت: باید با برنامه‌ریزی خلاقانه و نو‌آوری در برگزاری دوره نهم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد مردم و نسل جوان را با این هنر قدسی که با نام مبارک امام رضا (ع) همراه شده آشناتر کنیم.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه از آثار اساتید برجسته خوشنویسی کشور، فروش آثار فاخر هنرمندان خوشنویس در قالب نمایشگاهی و اطلاع رسانی خلاقانه می‌تواند به برگزاری با کیفیت جشنواره خوشنویسی رضوی کمک کند.
مفیدی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که در این دوره افتاده، افتتاح نمایشگاه مجازی آثار برگزیدگان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد است که علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی می‌توانند از سراسر جهان از این آثار بازدید کنند.
وی به نگاه حمایتی مسئولان از هنر خوشنویسی اشاره کرد و افزود: مسئولان ارشد استان در طی سال‌های برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از آن حمایت کرده‌اند و مدیران نهادهای دولتی و غیر دولتی استان نیز می‌توانند با خرید آثار خوشنویسی رضوی به فعالیت دستگاه‌های خود یک پیوست فرهنگی و هنری اضافه کنند.
* طرح آموزشی اندیشه‌های بنیادین رضوی برگزار می‌شود
مسوول دبیرخانه جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از اجرای طرح آموزشی اندیشه‌های بنیادین رضوی ویژه فرهیختگان هنرمند این جشنواره خبر داد.
زهرا سرو آزاد گفت: بزرگ‌ترین نعمت‌های معنو ی که خداوند متعال به بشر مرحمت فرموده نعمت بهره‌مندی از نور ولایت اولیای الهی است. وی جشنواره امام رضا (ع) را یکی از برکات وجودی آن امام همام دانست و ادامه داد: این جشنواره مراحل تکاملی خود را طی می‌کند و هر سال باشکوه‌تر و جامع‌تر از گذشته برگزار می‌شود.
سروآزاد یادآورشد: با توجه به جذب هزاران دل عاشق امامت و ولایت به این جشنواره و ضرورت ارتقاء معرفت تمامی افراد مرتبط با جشنواره به ویژه فرهیختگان و هنرمندان، طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار لازم به نظر می‌آمد.
وی ابراز امیدواری کرد: این طرح در نخستین دور برگزاری بتواند بازدهی بالایی در بین این قشر داشته باشد و به صورت مستمر طی دوره‌های زمانی متعدد ادامه یابد.
سروآزاد به تصویب اجرای این طرح در هیئت علمی جشنواره اشاره کرد و افزود: مراحل اولیه این طرح برنامه‌ریزی شده و جزییات این طرح در جلسات آتی هیئت علمی جشنواره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مسئول دبیرخانه یادآورشد: این برنامه به عنوان فاز اول آموزشی در نظر گرفته شده که در صورت موفقیت فازهای بعدی در قالب‌های بلند‌مدت طراحی و اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: در فاز نخست اجرای این طرح، دو واحد آموزشی معادل 36 ساعت به صورت تمام وقت در مشهد در نظر گرفته شده است. مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، تولید محتوا برای 36 ساعت آموزش اثربخش در قالب کارگاه، تبدیل محتوا و متون تولید شده به صورت بسته‌های آموزشی کارگاهی، جذب و گزینش اساتید و آماده‌سازی محیط را از الزامات اجرای این طرح دانست.
نهمین جشنواره امام رضا (ع) از سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام رضا (ع) در گستره ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.