مبارزه با قاچاق بازی‌های رایانه‌ای باید در اولویت باشد

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باید علی رغم حمایت از تولیدات داخلی مبارزه با قاچاق را در اولویت داشته باشد تا بازار این محصولات برای تولید کنندگان داخلی امنیت بیشتری داشته باشد.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ، حجت الاسلام سیدعلی حسینی عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس  با بیان این مطلب گفت: نگاهی به بازار بازی های رایانه‌ای در کشور نشان می دهد که بازی های وارداتی که به صورت قاچاق و غیر رسمی وارد کشور می‌شوند، این بازار را تسخیر کرده اند و تولیدات بومی سهم کمی در بازار دارند.
حسینی تولید بازی‌های بومی رایانه‌ای را اقدامی در راستای هویت بخشی به نسل کودک و نوجوان دانست و اظهار داشت: برای مقابله با استحاله فرهنگی نسل جدید لازم است متولیان امر نظارت بهتری بر قاچاق بازی‌ها و ورود بازی‌های غیر مجاز به کشور داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: هرچند دستگاه های متولی در سال‌های گذشته اقدامات بسیاری برای مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی و هنری اعم از فیلم و بازی‌های رایانه‌ای داشتند اما وضعیت کنونی بازار فیلم و بازی قاچاق نشان می‌دهد که این اقدامات نتیجه لازم را نداشته است.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: از آنجا که بازی‌های رایانه‌ای خارجی از طریق اینترنت قابل دسترسی است، متولیان مبارزه‌ با بازی‌های غیر مجاز نیز باید شیوه‌های نوین و مدرنی را برای مقابله با آن بیابند.
 وی ادامه داد: در قرن حاضر، رسانه‌های مدرن جای رسانه‌های مکتوب مانند کتاب را در میان کودکان و نوجوانان گرفته اند.
این نماینده مجلس با اشاره به وجود هزاران متون ادبی و حماسی در ادبیات کهن ایران زمین اظهار داشت: جای داستان‌های حماسی و تاریخی ایرانی در بازار بازی‌های رایانه ای کشور خالی است.
حسینی خاطر نشان کرد: در عصر اطلاعات که مرزهای زمینی از میان برداشته شده است و فرهنگ‌های مختلف در فضای مجازی امکان تبادل اطلاعات را دارند، بهترین شیوه برای حفظ هویت فرهنگی، بومی‌سازی بازی‌ها و فرهنگ سازی برای جذب نسل کودک و نوجوان به استفاده از بازی های تولید داخل است.