نظارت تخصصی در بازار بازی‌های رایانه‌ای مفید خواهد بود

تهران- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، واگذاری صدور مجوزهای بازی‌های رایانه‌ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را موجب تخصصی‌تر شدن نگاه به امور این عرصه دانست و بر نظارت هرچه بیشتر به تولید بازی‌های داخلی و واردات بازی‌های خارجی تاکید کرد. 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ستار هدایت خواه گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای نهادی تخصصی است که در زمینه تولید بازی های رایانه ای و نظارت بر محتوی آثار خارجی فعالیت می کند. 

وی افزود: واگذاری امور مربوط به بازی های رایانه ای به این بخش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب تخصصی تر شدن نگاه مسئولان به امور بازی های رایانه ای می شود. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تلاش ما بر این بوده که با توجه به جایگاه بنیاد ملی بازی های رایانه ای بودجه این بخش را در سال 90 افزایش دهیم و تصور می کنم واگذاری صدور مجوز ها  به این بنیاد متناسب با شرح وظایف آن است.

هدایت خواه تصریح کرد: امروز بازی های رایانه ای در کشور در دو بخش تولید و توزیع محصولات خارجی، نیازمند حمایت و نظارت است و به نظر می رسد بنیاد ملی بازی های رایانه ای با توجه به حضور مستمر خود در عرصه بازی های رایانه ای بهترین نهاد برای انجام این وظایف است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید نظارت بر محتوی بازی های رایانه ای خارجی با دقت بیشتری انجام شود گفت: تولید بازی های داخلی و واردات بازی های خارجی باید تحت نظارت انجام شود به عبارت دیگر باید بازی های رایانه ای با نگاهی دقیق برای استفاده سنین مختلف انتخاب شوند و تولیدات داخلی ما نیز بر اساس نیاز های فرهنگی جامعه باشد. 

هدایت خواه همچنین خواهان حمایت هرچه بیشتر بنیاد ملی بازی های رایانه ای از جوانان مستعد و علاقه مند به این عرصه شد. وی یادآور شد: حضور پررنگ جوانان در عرصه بازی های رایانه ای و ساخت بازی های انقلابی دشمنان را در استفاده از بازی های رایانه ای در راستای تخریب فرهنگ اسلامی ایرانی مایوس خواهد کرد. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین خواهان صادرات بازی های رایانه ای فرهنگی به کشورهای دنیا شد. هدایت خواه واگذاری امور بازی های رایانه ای به بنیادملی بازی های رایانه ای را موجب نزدیک شدن بازی های داخلی به استانداردهای سمعی و بصری بازی های رایانه ای در دنیا دانست و بر نگاه تخصصی به بازی های رایانه ای تاکید کرد.