«میر مهنا» اولین بازی رایانه‌ای ملی وارد بازار شد

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «میر مهنا» اولین بازی ملی را با مشارکت استودیو بازی سازی «اسپریس پویا نما» تولید و راهی بازار عرضه این محصول کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ، بازی رایانه‌ای « میر مهنا »  که بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی کشور رونمایی شده بود با حمایت بنیاد ملی بازی رایانه‌ای و توسط استودیو بازی سازی «اسپریس پویا نما»  تولید شده است.

« میرمهنا » یک بازی اول‌ شخص ایرانی است که داستان آن بر اساس زندگی‌نامه‌ی میرمهنا مبارز ایرانی دوره‌ی کریم‌خان زند شکل گرفته است. دوره‌ای که با استعمار هلند و انگلیس و سلطه کمپانی هند شرقی بر جزایر جنوبی ایران و خصوصا جزیره خارک همراه بوده است.

کتاب چند جلدی “بر جاده‌های آبی سرخ” اثر زنده یاد نادر ابراهیمی که داستان زندگی و مبارزات این شخصیت را در قالب داستانی مرور می‌کند منبع اصلی نگارش داستان این بازی است.

این بازی از طریق شرکت « لوح زرین نیکان » در سطح بازار عرضه این محصول توزیع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از مراکز فروش بازی‌های رایانه‌ای تهیه کنند.

مدیر پروژه: مرتضی رضایی، کارگردان فنی و مدیر برنامه نویسی: بهنام آقاجانی، کارگردان و طراح بازی : مرتضی رضایی ، مدیرهنری: بهنام شجاعی ، برنامه نویس گرافیک و موتور بازی : بهنام آقاجانی، برنامه نویس سایه: آدریان ولبورن ، برنامه نویس هوش مصنوعی: سید حسین مسبوق، برنامه نویس سناریو : رضاصاحبکاران، تیم فضا و کانسپت : بهنام شجاعی، طراحی کاراکتر: حسین دیبا، بهنام شجاعی و ابراهیم دیبا، سناریو داستان و بازی نامه: مرتضی رضایی، آهنگساز : پیام آزادی ، سرپرست گویندگان : محمد رضا علیمردانی و ... از عوامل تولید بازی « میرمهنا » هستند.

لازم به ذکر است بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیش از این بازهای « شمشیر نادر »، « لطفعلی‌خان زند »، « عصر پهلوانان » و « گرشاسب » را بر اساس تاریخ ملی و فرهنگ بومی تولید و به علاقه‌مندان این بازی‌ها عرضه کرده است.