راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مسیر تولید بازی‌های برخط را هموارتر می‌کند

وزیر ارتباطات  فناوری اطلاعات راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور را گامی موثر در راستای ایجاد فضایی الهی و معنوی در فضای مجازی دانست و این امر را موجب تسهیل مسیر تولید بازی‌های رایانه‌ای برخط قلمداد کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و بازی رایانه ای تهران، "رضا تقی پور" در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران با بیان این مطلب افزود: علاوه بر جنبه های هنری و سرگرمی بازی های رایانه ای، باید به بعد اقتصادی این هنر صنعت نیز توجه و از ظرفیت های داخلی موجود در این زمینه به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: توجه دقیق به تولید بازی های رایانه ای بومی علاوه بر دستاوردهای اقتصادی، موجب ایجد اشتغال زایی برای جوانان مستعد و توسعه فرهنگی کشور می شود.

وی خاطر نشان کرد: امروزه ارتباطات در دنیای امروز برخلاف گذشته دیگر محدود به برقراری ارتباط صوتی و تلکسی نیست و با وجود به سرویس های متنوع و پیشرفته ارتباطی، ارائه خدمات محتویی از طریق فناوری های روز ارتباطی در دنیا افزایش یافته تا جایی که خدمات ارتباطی در برابر خدمات محتوایی به صفر گرایش دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پیش بینی می شود در 7 سال آینده سهم درآمد دنیا از درآمد ارتباطات صوتی در شبکه ها پنج درصد و بقیه درآمدهای ارتباطی از محل سایر فناوری های ارتباطی مانند تولید محتوای در شبکه ها باشد.

به گفته تقی پور، متاسفانه در کشور ما 95 درصد درآمدهای ارتباطی از طریق ارتباطات صوتی و الباقی از طریق ارتباطات محتوایی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه گسترش حجم خدمات محتوایی در شبکه های ارتباطی در دنیا امروزه قابل مقایسه با گذشته نیست تصریح کرد: هم اکنون توجه دولت در موج چهارم شبکه های ارتباطی به توسعه پهنای باند اینترنت و افزایش ظرفیت شبکه های ارتباطی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: با افزایش پهنای باند اینترنت، تمامی نیازهای کشور به ویژه در حوزه تولید محتوا مانند پخش فیلم از شبکه ها و آموزش از راه دور در حال حل شدن است.

تقی پور با بیان اینکه کشور ما از نظر منابع انسانی در حوزه تولید محتوی بسیار غنی است گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند در آینده ای نچندان دور در حوزه صادرات بازی های رایانه ای موفق باشد اما تحقق این امر منوط به رعایت ضروریاتی است که باید مدیران و مسئولان فرهنگی در اولویت کاری خود قرار دهند.

تقی پور  با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه ایجاد شبکه ملی اطلاعات تصویب شده است یادآور شد: به طور حتم این شبکه پرظرفیت و پاسخگوی همه نیازها از جمله بازی های برخط است.

به گفته وی، این شبکه هم اکنون طراحی شده و از هفته آینده برای مدت کوتاهی بصورت آزمایشی کار خود را آغاز می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ظرفیت انتقال داده در شبکه های داخلی 8 برابر ظرفیت فعلی خواهد شد.

 وی با بیان اینکه متاسفانه شبکه های ارتباطی در بسیاری از کشورها از هدف اصلی خود فاصله گرفته اند گفت: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به تمام جهانیان نشان می دهیم که اینترنت نیز می تواند دارای فضایی معنوی و الهی برای پیشبرد اهداف بشر باشد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی تهران شامگاه روز دوشنبه 19 اردیبهشت ماه با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جواد شمقدری معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات داوران جشنواره و جمعی از تولیدگنندگان بازی های رایانه ای داخلی در تالار وحدت برگزار شد.