حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای بیش از گذشته احساس می‌شود

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توسعه عرصه بازی‌های رایانه‌ای در سال های اخیر گفت: افزایش کمی و کیفی بازی‌های رایانه‌ای بومی نیازمند افزایش حمایت از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای داخلی است.   

 به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواه بازی های رایانه ای، "جواد شمقدری " با اشاره به تاثیرگذاری بازی های رایانه ای در نسل جوان گفت: برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اتفاق خوبی در عرصه بازی های رایانه ای در کشور بود.

وی درباره ساماندهی صنعت تولید بازی در کشور یادآور شد: این هنر - صنعت در کشور ما در ابتدای مسیر قرار دارد و بنیاد بازی های رایانه ای نیز به همین منظور شکل گرفته است.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای از بدو آغاز به کار تاکنون فعالیت های قابل توجهی در زمینه تولید بازی های رایانه ای بومی انجام داده است.

به گفته شمقدری، نیاز به حمایت از تولیدکنندگان بازی های رایانه ای بیش از پیش احساس می شود و بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این زمینه برنامه ریزی های مدونی دارد.

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: عدم آشنایی مدیران کشور در سال های گذشته به مقوله بازی های رایانه ای سبب شد تا در این زمینه پیشرفتی حاصل نشود و این در حالی است که پس از تاسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای شاهد پیشرفت قابل توجهی در این زمینه بوده ایم.

وی توضیح داد: امروز تجربیات خوبی در زمینه ساخت بازی های رایانه ای در کشور ایجاد شده و مدیران فرهنگی توجهی ویژه به این مقوله دارند.

شمقدری با یادآوری اینکه دولت به دنبال اشتغال زایی در زمینه بازی های رایانه‌ای است، تصریح کرد: برنامه ها و طرح های مدونی در این زمینه در دست اجراست که امیدواریم با فراهم شدن شرایط زمینه اشتغال جوانان مستعد در عرصه بازی های رایانه ای بیش از گذشته فراهم شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استقبال جوانان از نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران نشان از علاقه جوانان به این هنر صنعت دارد و باید از ظرفیت های موجود در این زمینه برای ایجاد اشتغال زایی و انتقال پیام های انقلاب به نسل جوان استفاده کرد.  

به گفته شمقدری، بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای تا کنون در عرصه تولید و رده بندی بازی های رایانه ای فعالیت های قابل قبولی داشته و این بنیاد به محلی برای به بار نشستن شور و اشتیاق جوانان در عرصه بازی های رایانه ای تبدیل شده است.  

نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای که از 8 اردیبهشت ماه در برج میلاد برپا شده بود 12 این ماه به کار خود پایان داد.