جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در سراسر کشور برگزار شود

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: استقبال مردم از نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران نشان از نیاز مبرم کشور به این رویداد فرهنگی هنری دارد و از هم اکنون باید به فکر برگزاری سراسری این جشنواره در دوره های بعدی در استان های کشور باشیم.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه ای، سید "صادق رضایی" درباره وضعیت بازی‎های رایانه‎ای در کشور گفت: ضرورت برگزاری جشنواره ای همچون جشنواره بازی های رایانه ای تهران در کشور احساس می شد و نخستین دوره این رویداد فرهنگی اتفاق خوبی برای کشور است.

وی افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای به دلیل تلاش و جدیت در برگزاری این رویداد هنری موفق بوده و برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران و پایان این رویداد ابتدای راه است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد:  استقبال خوب مردم از نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران نشان از نیاز مبرم جامعه به برگزاری چنین رویدادی دارد و مخاطبان با حضور گسترده خود در این جشنواره و نمایشگاه، به این رویداد هنری نمره قبولی دادند.

رضایی ادامه داد: مخاطب بازی‎های رایانه‎ای کودکان و نوجوانان هستند و آنها در هر شرایطی به محصول مورد نظر خود دست خواهند یافت و مهم این است که ما با جهت صحیح، بازی های مناسب را به نسل جوان نشان دهیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی بنیاد ملی بازی های رایانه ای جهت دادن به نیازهای فرهنگی و هنری مخاطبان در عرصه بازی های رایانه ای است و این امر باید در تولید بازی های رایانه ای بومی محقق شود.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره آینده جشنواره نیز گفت: برای برگزاری هرچه بهتر دوره های بعدی جشنواره بازی های رایانه ای تهران از همین امروز باید به فکر بود و باید شرایط مناسبی برای برگزاری سراسری این رویداد هنری در کشور فراهم شود.  

رضایی درباره بازی‌های تولید داخل نیز خاطر نشان کرد: ما هنوز در ابتدای راه قرار داریم و شاید به اقتباس از بازی های خارجی بپردازیم به هر حال بازی های رایانه ای صنعتی غربی است اما استفاده از این محصولات باید بر اساس قواعد و اصول خاصی باشد.

وی یادآور شد: شاخصه‌های فرهنگی اسلامی ایرانی را می‎توان به بازی‎های رایانه ای افزود. ما اساطیر، آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود را داریم و می توانیم از آنها در بازی‎هایی که می‌سازیم استفاده کنیم.