تاریخ ایرانی اسلامی دستمایه خوبی برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره بر لزوم تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی گفت: تاریخ ایرانی اسلامی کشور ما دستمایه خوبی برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای است و باید از ظرفیت های فرهنگی کشور در راستای ساخت تولیدات داخلی در این عرصه استفاده شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، سید "مهدی خاموشی" درباره تاثیر بازی‌های رایانه‎ای بومی گفت: فرهنگ ایرانی از غنای خوبی نسبت به فرهنگ‌های دیگر برخوردار است و با توجه به حاکمیت ارزش‎های اخلاقی، دینی و عرفی در روابط اجتماعی در کشور ماف باید بازی هایی متفاوت با آنچه در غرب تولید می شود به مخاطبان داخلی عرضه کنیم.

وی ادامه داد: بازی‎های رایا‎نه‎ای بومی ما به دلیل وجود فرهنگ غنی ایرانی اسلامی تاثیرگذاری بسیاری دارند و استقبال گروه های سنی مختلف از این تولیدات، نشان از موفقیت تولیدکنندگان بازی های رایانه ای در جلب رضایت مخاطب داخلی و ایجاد بازارهای مطلوب در کشورهای اسلامی و حوزه خلیج فارس در این عرصه است. .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: ساخت بازی‎های رایانه‎ای گرچه در ایران نوپاست اما با نظارت بنیاد ملی بازی‎های رایانه‎ای و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی می‎تواند روند خوبی را دنبال کند.

خاموشی همچنین درباره ویژگی‎های موجود در بازی‏های رایانه‌ای تولید داخل نیز گفت: تفاوت بازی‎هایی که در کشور ما ساخته می‎شود با سایر بازی‎های رایانه‌ای تولید خارج در این است که مثلا قهرمان بازی‎های ما از صفات پهلوانی برخوردار است و یا شخصیت اصلی بازی‎های ما دارای نقشی مثبت در جامعه است که فرهنگ و هدف خاصی را دنبال می کند.

نخستین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برپاست و علاقمندان می توانند هر روزه از ساعت 10 صبح تا 20 شب از این جشنواره و نمایشگاه بازدید کنند.