جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران نخستین گام برای فتح قله‌های علمی و فرهنگی جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران، برگزاری این رویداد سینمایی را نخستین گام برای تسخیر و فتح قله‌های علمی و فرهنگی جهان دانست و بر شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان در عرصه بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، در این پیام آمده است:

بی تردید در جهان امروز قدرت های سلطه در تمامی ابعاد نظامی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و رسانه ای چتر استعمار و استبداد خود را گسترش داده اند. دولت هایی که علم و فرهنگ را ابزاری برای بقای نظام های سلطه خود می دانند، همواره تلاش می کنند تا چهره ای خشن و پلید از عدالتخواهان جهان ترسیم نمایند و تلاش ملت ها برای دستیابی به حقوق مسلم خود را تهدیدی جهانی شمرده و از گسترش روحیه عدالتخواهی در مجامع تخت سلطه خود جلوگیری کنند.

یکی از مصادیق بارز استفاده ابزاری در عرصه فرهنگ، سرمایه گذاری در عرصه بازی های ویدیویی و رایانه ای است که وارونه جلوه دادن حقایق، حرکت های عدالت طلبانه را تهدیدی برای جهان شمرده و اشغال، غارت و کشتار را امری بدیهی و غیر قابل تردید به تصویر می کشند و بدین سان قصد تسلط بر افکار جهانی به خصوص نسل جوان کشورهای عدالت طلب را دارند. اندیشه ای که پایداری و مقاومت کشورهای عدالت خواه جهان بخصوص مسلمانان مظلوم در برابر ظالمان جهان در جهت فتح قله های علمی و فرهنگی و دستیابی به فناوریهای نوین است.

امروز به لطف برپایی حاکمیتی عدالت گستر و حقیقت جو در ایران، دولت های پوشالی و نظام های ستمگر سراسر گیتی در حال از هم پاشیدگی است و در برابر موج عدالت خواهی توان ایستادگی نخواهند داشت و این ایران اسلامی است که به وجود فرزندان غیور که در صف عالمان جهان ایستاده اند افتخار می کند.

به فضل خداوند و پس از شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران و با پیروی از منویات رهبری، تلاش های موثری در حوزه های مختلف فرهنگی صورت گرفت و در سال 1385 به دستور مقام عظمای ولایت و تدبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گام مهمی در این عرصه برداشته شد، که همانا تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف پیگیری ماموریت های جدید برای مقابله با جنگ نرم در عرصه بازی های رایانه ای است.

نهال تازه رسته ی دولت نهم در زمان کوتاهی در دولت دهم با روحیه انقلابی به بالندگی رسید که به حمدالله امروز شاهد هستیم تولید بازی های رایانه ای فاخر ایرانی برگرفته از تاریخ و ادبیات کهن که این مرز پرگهر هستیم آثاری ارزشمند با دستان توانمند جوانان ایرانی ساخته شده و نیز استفاده صحیحی از بازی های رایانه ای توفیقات فراوانی حاصل شده است که تمامی آن محصول همت والای خادمان ملت در دولت و تلاش و پشتکار جوانان و نخبگان میهن اسلامی است و این خود گام های موثری است در راه نیل به اهداف علیه حاکمیت اسلامی، که هوشمندانه در سند چشم انداز ایران 1404 تبیین شده است.

امرو جوانان پرافتخار ایرانی، طلایه داران فرهنگ عدالت جویی وظلم ستیزی اند که برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در صفوف اول علمی جهان را باعث گردیده اند و جهانیان را به رغم موانع بسیار در تحریم ها و هزاران تهدید دیگر در بهت و حیرت فرو برده اند.

اینجانب ضمن تقدیر از کلیه متخصصین، کارشناسان، تولیدکنندگان و فعالان این حوزه از صمیم قلب آرزو می کنم برپایی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران بتواند هدف عالیه خود را پیگیری نموده و عنوان نخستین گام برای تسخیر و فتح قله های علمی و فرهنگی جهان با شعار عدالتخواهی و ظلم ستیری شناخته شود.

دنیا بداند که ما و جوانانمان به این باور رسیده ایم که علی رغم همه تهدیدها و تحریم ها، برای اعتلای نام ایران اسلامی در تمامی عرصه های علمی و فرهنگی باید همصدا باهم فریاد برآریم که "ما می تونیم"

توفیق، رفیق طریق و عزت و اعتبارتان باد.