حمایت از بازی های رایانه ای فاخر ضروری است

سخنگوی اتحادیه تهیه کنندگان با بیان اینکه امروزه بازی های رایانه ای نقش بسیار مهمی در زندگی قشر کودک و نوجوان دارد گفت: تولید بازی های رایانه ای در داخل کشور باید بومی شود و این عرصه نیز مانند سایر حوزه های صنعتی باید به سمت بومی سازی حرکت کند و البته در این راستاحمایت از تولیدات فاخر ضروری است.

احمد نجفی در گفت و گو با خبرنگار کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران افزود: با اینکه صنعت بازی های رایانه ای از غرب آغاز شده و امروز به کشور ما رسیده است اما ما می توانیم با استفاده صحیح از این رسانه جدید و بومی کردن آن، از آن به نفع خود بهره ببریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه با بیان اینکه ادبیات ایران ادبیاتی غنی و پر بار است، اضافه کرد: تولید کنندگان ما می توانند با بهره گیری از این ادبیات غنی که نمونه آن شاهنامه است، به تولید بازی های فاخر و بومی بپردازند.

نجفی یکی دیگر از الزامات پیشرفت در حوزه بازی های رایانه ای را اختصاص اعتبارات مناسب به این حوزه و ورود بخش خصوصی بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه صنعت بازی های رایانه ای در ایران، صنعتی نوپاست باید ابتدا از طریق حمایت های دولتی به این حوزه کمک شود و پس از آن می توان با تشویق بخش خصوصی، راه را برای پیشرفت بیشتر و بهتر باز کرد.

سخنگوی اتحادیه تهیه کنندگان اضافه کرد: خوشبختانه جوانان با استعدادی در ایران اسلامی وجود دارد که بنیاد ملی بازی های رایانه ای می تواند با تشویق و حمایت این جوانان با استعداد، در تعالی بیشتر عرصه بازی های رایانه ای موثر واقع شود.

نجفی با افزود: یکی دیگر از الزامات پیشرفت در حوزه بازی های رایانه ای، نگارش فیلمنامه یا بازی نامه های تخصصی در این حوزه است که بنیاد ملی بازی های رایانه ای می تواند با برگزاری کلاس های آموزشی، در تربیت نیروهای متخصص در این حوزه اقدام کند.

وی یکی از بازی های خوب تولید داخل که با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و تلاش جوانان با استعداد این حوزه تولید شده است را، گرشاسپ  بیان کرد و با قدردانی از بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای حمایت از تولید این بازی گفت: هر چند در این بازی نیز برخی درون مایه های غربی به چشم می خورد اما به عنوان نخستین بازی تولید داخل که از فرهنگ غنی ایرانی نشات گرفته، قابل تقدیر است و مسئولان به ویژه بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی بازی های رایانه ای در کشور باید از تولید چنین گیم هایی حمایت کنند.

نجفی بیان داشت: همچنین دولت می تواند تا زمان خودکفایی خودمان در تهیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز تولید بازی های رایانه ای، برای واردات این امکانات معافیت گمرکی قائل شود.

 نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می شود.