جشنواره بازی های رایانه ای تهران، پیوند سینما و بازی های رایانه ای است

کارگردان فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران را فرصتی مناسب برای پیوند سینما با عرصه بازی های رایانه ای دانست و بر دقت بازی سازان به داستان بازی های رایانه ای تاکید کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، رامبد جوان از داوری این رویداد هنری گفت: آثار رسیده به جشنواره بازی های رایانه ای از منظر ساختاری و محتوی بررسی می شوند و من به عنوان یکی از داوران بخش محتوایی فعالیت می کنم.

وی با اشاره به ملاک ارزیابی آثار رسیده به این جشنواره از منظر محتوایی خاطر نشان کرد: داستان خوب، دیالوگ های قوی و بار دراماتیک از جمله معیار های ما برای انتخاب آثار برتر از نگاه محتویی است.هرچند که جنبه های بصری و کارگردانی تصویری آثار نیز ناخودآگاه به چشم داوران بخش محتویی می خورد.

کارگردان پسر آدم دختر حوا یادآور شد: در بخش قصه و محتوا، آثار قابل توجهی در بین آثار رسیده دیده می شود،اما به نظر می رسد خالقان بازی های رایانه ای نیازمند دقت و توجه بیشتری به داستان بازی خود هستند.

وی تصریح کرد: داستان یکی از مهمترین بخش های بازی های رایانه ای است که متاسفانه بازی سازان داخلی ما کمتر به آن توجه می کنند.

به گفته جوان، برخی بازی های رایانه ای حاضر در این جشنواره داستان خوبی دارند و دست اندرکاران آنها با یک کار تیمی خوب، بازی قابل توجهی را خلق کرده اند.

وی با بیان اینکه سینما و بازی های رایانه ای دو حرفه و هنر نزدیک به هم هستند، گفت: بسیاری از فیلمنامه های سینما، دستمایه خوبی برای ساخت بازی های رایانه ای هستند و حتی بسیاری از فیلمنامه نویسان سینمایی در دنیا بازی نویسی هم می کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» تصریح کرد: بسیاری از فیلمبرداران، تدوینگران، کارگردانان و دست اندرکاران حرفه ای سینمای دنیا در بخش بازی های رایانه ای حضور دارند، چراکه این دو هنر از یک جنس هستند و اهداف مشابهی را از نظر سرگرمی دارند.

وی نخستین جشنواره بازی های رایانه ای را فرصتی مناسب برای ایجاد پیوندی نزدیک بین سینما و بازی های رایانه ای دانست و اظهار امیدواری کرد با برگزاری هر چه بهتر این رویداد هنری شاهد رشد و پشرفت بازی های رایانه ای در کشور باشیم.

جوان خاطر نشان کرد: برای حضور هرچه بیشتر اهالی سینما در عرصه بازی های رایانه ای،آشنایی هرچه بیشتر فیلمسازان با عرصه بازی های رایانه ای و نحوه فعالیت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ضرورت دارد.

وی همچنین با تقدیر از فعالیت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای، از حضور خود در نخستین جشنواره بازی های رایانه ای به عنوان داور بخش محتوایی ابراز خرسندی کرد.  

کارگردان فیلم «اسپاگتی در هشت دقیقه» گفت: رضایت مخاطبان داخلی و حضور موثر در بازارهای داخل کشور هدف اصلی ساخت بازی های رایانه ای بومی است و چنانچه در این زمینه موفقیت هایی حاصل شود، می توان به معرفی بازی های رایانه ای داخلی در عرصه بین الملل نیز امیدوار بود.

وی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای را اتفاقی  بسیار مثبت در عرصه بازی های رایانه ای دانست و اظهار امیدواری کرد: این جشنواره نتایج درخور توجهی در عرصه بازی های رایانه ای در پی داشته باشد.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می کند.