جشنواره بازی های رایانه ای تهران برای تولید بومی بازی الگو سازی کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: درونمایه ساخت بازی های رایانه ای باید بر مبنای فرهنگ غنی اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی باشد و باید الگوهای بومی تولید بازی در جشنواره بازی های رایانه ای تهران تبیین شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، "عزت اله دهقان" افزود: با توجه به پیشرفت و رشد کشورهای غربی و شرقی در فناوری های رایانه ای، این جشنواره بستری را برای متخصصان بومی فراهم‌می‌کندتاخلاقیت‌ونوآوری‌واستعدادخوددراین‌زمینه‌راایجادکند.

وی یادآورشد: اگر تولیدکنندگان، بازی هایی با مضامین از خودگذشتگی، انسانیت، راست گویی و مردانگی را بسازند در نتیجه به نتایج مثبت و قابل توجهی در رشد و تربیت کودکان و نوجوانان کشور دست پیدا می کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: مضامین و درونمایه های انیمیشن و بازی های رایانه ای در دوران کودکی و نوجوانی آثار وسیع تربیتی و فرهنگی فراوانی روی ذهن این گروه سنی برجای می گذارد و در چنین موقعیتی برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای و طراحی های بومی‌داخلی‌بیشتر‌ازگذشته‌احساس‌می‌شود.

به گفته این نماینده مجلس ، جشنواره بازی های رایانه ای تهران، شرایط مناسبی را برای تولید آثار داخلی منطبق بر ارزش های مورد پسند جامعه فراهم می کند، از طرفی شرایطی برای کودکان فراهم می شود تا آنان این آثار را جایگزین مضامین‌مخرب‌وارداتی‌غرب‌کنند.  

دهقان تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تهیه کتاب های درسی و بازی های کودکان تذکرات زیادی را به مولفان و پدیدآورندگان این آثار می دهد تا آنان ظرافت ها را بشناسند و روح و روان بچه ها با این معانی و واژه ها شکل می گیرد.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می کند.