ظرفیت عرصه بازی های رایانه ای با برگزاری جشنواره به سینماگران معرفی می شود

نماینده مردم ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی گفت: بازی های سنتی ومحلی ایرانی موضوع های مناسبی برای تولید بازی های رایانه ای هستند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه و نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران ،محمدقیوم دهقانی افزود: توجه به بازی های بومی و تلاش برای تولید بازی رایانه ای با محور سنت های ایرانی از فراموش شدن برخی میراث کهن ملی نیز جلو گیری می کند.  

وی ادامه داد: جشنواره بازی های رایانه ای در کشور کمک زیادی به حفظ بازی های سنتی مناطق مختلف کشور می کند.

این نماینده مجلس توضیح داد: با استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری متخصصان کشور ، زمینه روی آوری جوانان و نوجوانان به سمت این بازی ها ایجاد خواهد شد.

دهقانی یادآور شد: جشنواره بازی های رایانه ای انگیزه و اشتیاق سینماگران برای ساخت فیلم هایی با کیفیت و پرمحتوا و مناسب که قابلیت تهیه نسخه بازی را داشته باشد ، مضاعف می کند.

وی تاکید کرد: قابلیت ها و ظرفیت های کشور در عرصه بازی در برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای مشخص و زمینه ارتقای توان اقتصادی عرصه هنری به خصوص در سینما با اجرای این برنامه به وجود می آید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال نوظهور بودن این صنعت در کشور را از عوامل ناشناخته بودن آن در میان تهیه کنندگان و تولید کنندگان عنوان کرد.

محمدقیوم دهقانی به جشنواره بازی های رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد:این جشنواره زمینه آشنایی تهیه کنندگان سینما با عرصه بازی را فراهم می کند. بنابراین با برگزاری این رویداد شاهد افزایش استقبال سینماگران به حوزه بازی خواهیم بود.

نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران، از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال توسط بنیاد ملی بازی های رایا نه ای در مجموعه همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.