رد پای صهیونیستها در بازی های رایانه‌ای

رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با اشاره به ارائه گزارشی از صحنه های آسیب رسان در بازیهای رایانه ای وارداتی گفت: در تولید اینگونه بازیها صهیونیستها دخیل هستند که می خواهند از طریق این بازیها به کشورهای اسلامی حمله کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جزئیات عملکرد و فعالیت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی که ریاست محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت ضرورت مقابله با تهاجمات جریان سلطه که جامعه هدف آن نسل جوان و سازندگان آینده کشور است به عنوان یکی از وظایف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید شد.

بهروز مینایی رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد جزییات گزارش عملکرد 3 ساله این بنیاد که به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه شد اظهار داشت: این گزارش ابعاد مختلف نظارت بر تولید بازیهای رایانه ای در کشور و بازیهای وارداتی را مدنظر قرار داد.

اجرای نظام رده بندی سنی بازیهای رایانه ای در جهان اسلام

 وی با بیان اینکه در گزارش ارائه شده از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، ابعاد مختلف نظام رده بندی سنی "اسرا" مورد بررسی قرار گرفت اضافه کرد: هم اکنون نظام رده بندی سنی بازیهای رایانه ای در سایر کشورهای اسلامی نیز در حال پذیرش است به نحوی که کشورهای امارات، ترکیه، مالزی و کشورهای شمال آفریقا خواستار پیاده سازی این نظام در کشورشان شده اند.

 مینایی با تاکید براینکه نظام اسرا به عنوان نظام رده بندی سنی محصولات فرهنگی و بازیهای رایانه ای جهان اسلام مطرح شده است گفت: برای پذیرش این نظام با مقامات دولتی کشورهای مالزی و دیگر کشورهای اسلامی مانند امارات وارد مذاکره شده ایم که از این روش استقبال کرده اند.

 وی گفت: البته پذیرش نظام رده بندی سنی بازیهای رایانه ای در کشورهای مختلف بستگی به مردم دارد اما اگر اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد استفاده از آن در بین خانواده ها مورد استقبال قرار می گیرد.

ردپای صهیونیستها در تولید بازیهای رایانه ای آسیب رسان

 رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانبا اشاره به ارائه گزارشی از صحنه های آسیب رسان در بازیهای رایانه ای وارداتی به مهر گفت: در تولید اینگونه بازیها صهیونیستها دخیل هستند که می خواهند از طریق این بازیها به کشورهای اسلامی حمله کننده ای .

 وی با بیان اینکه در این زمینه مدارکی به شورایعالی انقلاب فرهنگی عرضه شد در پاسخ به این موضوع مطرح شده که در برخی بازیهای رایانه های ایرانی محورهای خشونت دیده می شود، گفت: کودکان و نوجوانان ایرانی به بازیهای غربی عادت کرده اند و به یکباره نمی توان همه خشونت را از بازیها حذف کرد. اگرچه خشونت بطور کلی قابل پذیرش نیست اما لزوم استفاده از آن در بازیهای رایانه ای و آیین پهلوانی که مراتبی از خشونت برای رویارویی با دشمن لازم است مشکلی ندارد. البته طبق رده بندی سنی در بعضی از رده ها این خشونت مجاز نیست.

اهمیت فناوری ساخت بازی در حد فناوری هسته ای

 مینایی در مورد بازی آنلاین " آسمان دژ" و گزارشهای خارجی مطرح شده از سوی صهیونیست ها و خبرگزاریهای خارجی در رابطه با آن، به تکنولوژی بالای ساخت این بازی اشاره کرد و گفت: فناوری ساخت بازی به اندازه فناوری هسته ای اهمیت دارد و این مسئله در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و رئیس جمهوری نیز برآن صحه گذاشت و اعضای شورا مخالفتی با این گزارش نداشته و مقرر شد موارد آن به صورت کتبی برای تصویب در شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

 رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در مورد تولید و حمایت از این بازیها در کشور گفت: بازیهای رایانه ای زیادی با همکاری کانون پرورشی فکری کودکان و موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان با بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در کشور عرضه شده است.

 وی با اشاره به 36 محصول ارائه شده از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به مهر گفت: تاکنون حدود 10 محصول رایانه ای در ژانر حماسی ارزشی، 3 محصول در ژانر تاریخی، 8 محصول برای کودکان، 6 محصول اساطیری، 3 محصول تخیلی و ماجرایی و 6 محصول آموزشی و سرگرمی عرضه شده که نمای کلی آنها در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی به نمایش گذاشته شد و مورد تحسین قرار گرفت.

 مینایی مهمترین چالش های مطرح شده در این جلسه را وجود برخی نارسایی ها در تصمیم گیری، سیاستگذاری و عدم تمرکز بعضی فعالیتها در نهادهای مختلف اعلام کرد و خواستار همکاری بیشتر رسانه ملی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم با بنیاد ملی بازیهای رایانه ای شد.

 وی تصریح کرد: بودجه بنیاد در مورد آثار فاخر بودجه چندانی نیست و باید افزایش یابد. همچنین نیروی انتظامی، شهرداری و دستگاههای فرهنگی استانها باید همکاری بهتری با بنیاد ملی بازیهای رایانه ای داشته باشند.

 مینایی گفت: درخواست ارتقای سطح هیئت امنای بنیاد را نیز در این جلسه مطرح کردیم که مقرر شد به صورت کتبی موضوع ارائه شود تا مورد تصویب قرار گیرد.