حمایت از بازی های رایانه ای باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به تاثیر بازی های رایانه در امر آموزش و یادگیری اشاره کرد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان بازی های رایانه ای که بازی هایی با مضمون آموزش فرهنگ شهرنشینی و شهروندی تولید می کنند، باید در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد.

مرتضی طلایی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: شهرداری تهران با بهره گیری از قابلیت های بازی های رایانه ای می تواند بسیاری از مفاهیم مد نظر خود مانند:آموزش شهروندی را از سنین کودکی و نوجوانی در میان این قشر نهادینه کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروزه در اکثر کشورهای جهان برای نهادینه کردن هر کار یا فرهنگی از بازی های رایانه ای که تاثیر بسیار زیادی بر روی قشر کودک و نوجوان دارد، استفاده می شود که سازمان ها و نهادهای ما نیز باید بهره گیری از این رسانه جدید را در اولویت فعالیت های فرهنگی خود قرار دهند.

طلایی با بیان اینکه بهره گیری از بازی های رایانه ای باید به صورت حرفه ای و تخصصی باشد، اضافه کرد: سازمان ها و نهادهای ما برای استفاده مناسب از بازی های رایانه ای می توانند با کارشناسان و سازمان های متخصص در زمینه تولید بازی های رایانه ای همکاری کنند و از توان این نهادها بهره گیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: به عنوان مثال نهادی مانند شهرداری که یکی از بخش های آن فعالیت های فرهنگی است، برای فعالیت در حوزه بازی های رایانه ای و بهره گیری از قابلیت های این رسانه نوین، می تواند با بنیاد ملی بازی های رایانه ای که تنها متولی بازی در کشور است، ارتباط برقرار کرده و از این نهاد مشاوره گیرد.

طلایی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران به وی‍ژه کمیسیون فرهنگی نیز اگر پیشنهادی از سوی شهرداری یا بنیاد ملی بازی های رایانه ای مطرح شود، با نظر مثبت آن را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه تا کنون مصوبه ای در این زمینه در شورای اسلامی شهر تهران مطرح نشده است، گفت: این امر حاکی از کم توجهی مسوولان شهری به بازی های رایانه ای به عنوان یکی از ابزارهای مهم تاثیر بر کودکان و نوجوان است که جای تاسف دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره برگزاری نمایشگاه و جشنواره  بازی های رایانه ای تهران گفت: به طور حتم برگزاری چنین نمایشگاهی ضمن آشنایی بیشتر والدین و کودکان با تولیدات داخلی، موجب آشنایی بیشتر سازمان ها و نهادها با ظرفیت های شرکت های داخلی می شود.