برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران پس از 4 سال وقفه در کرمان

جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کرمان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه همه تلاش ما بر این که در بحث بازی‌های رایانه‌ای به سمت گیم‌نت نرویم، گفت: این موضوع یکی از آسیب‌هایی است که در گذشته کمتر به آن توجه شده و باید درست شود. در فضای بازی‌های رایانه‌ای و برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران باید افراد جدیدی را جذب کرد و در این ارتباط تبلیغات مفیدی انجام داد.

او بر شناسایی ظرفیت‌ها و هنرمندان تولید‌کننده بازی‌های رایانه‌ای در کرمان تأکید کرد، افزود: ایجاد یک فضای قابل اطمینان و امن برای بازی‌های رایانه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد تا خانواده‌ها با اعتماد فرزندان خود را به این مکان بسپارند.

روحی بر ارتباط بیشتر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با استان‌ها و حمایت‌ از تولیدات استانی تأکید کرد و ادامه داد: برای درگیر شدن خانواده‌ها در نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران باید به یک خلاقیت رسید که یکی از راهکارها برگزاری بازی‌ها در فضاهای عمومی است تا مردم تأثیر این بازی‌ها بر شور و نشاط بچه‌ها و خانواده‌ها را مشاهده کنند. همچنین تأثیر این بازی‌ها باید برای مخاطبان تبیین و بازی‌ها معرفی شوند.

او مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و محل‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی را از جمله مکان‌های مناسب برای ارائه بازی‌های رایانه‌ای به کودکان و نوجوانان برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه امیدواریم با همکاری مسئولان و نهادهای استانی طرح‌های جدیدی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و اوقات فراغت در کرمان اجرا شود، گفت: طرح‌های نو سبب نشاط بیشتر جامعه می‌شود و باید فضای مناسبی برای بازی‌های رایانه‌ای در کرمان ایجاد کرد.

سیدمحمد سادات اخوی، مدیر ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص شیوه برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان‌ها، اظهار کرد: این دوره از جام با بیش از ۲۰ بازی در بخش موبایلی و ۲ بازی در بخش حضوری برگزار خواهد شد.

وی با دعوت از نهادهای مرتبط برای همکاری در برگزاری این جام، افزود: این رویداد با شعار "نشاط اجتماعی با بازی ایرانی" برگزار خواهد شد و تلاش داریم مردمی برگزار شود. این مسابقه پس از حدود ۴ سال وقفه در کرمان برگزار می‌شود.