اعتلاء و توسعه علمی کشور در گرو توسعه  رویدادهای علمی و فکری است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آئین پایانی ششمین دوره ‌بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی گفت: این  این دانشگاه آمادگی دارد از توسعه چنین رویدادهای علمی و فکری که باعث اعتلاء و توسعه علمی کشور خواهد شد، حمایت کند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم اختتامیه ششمین رویداد جایزه بازی‌های جدی که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: باعث خوشحالی است که در آیین اختتامیه این رویداد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرای جمعی جوان، فعال و علاقه‌مندان به حوزه بازی‌های جدی هستیم که به طور جدی به حل مشکلات کشور در قالب بازی‌های جدی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: دنیای امروز دنیای علم است و امروز عامل تفوق و برتری ملت‌ها به جایگاه و میزان فعالیت‌شان در حوزه‌های مرتبط با علم و فناوری است. در واقع شاخص‌های رشد مرتبط به حوزه علم و فناوری است.

دکتر علیرضا رهایی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال‌های قبل موضوع اقتصاد دانش بنیان را مطرح کردند و بعد از آن بحث صنعت دانش بنیان در قالب اقتصاد دانش بنیان مطرح شد. همه این مفاهیم فعالیت براساس علم را یادآوری می‌کند و از این جهت باید یاد بگیریم چطور براساس علم و فناوری فکر کنیم.

وی اظهار داشت: ما طرح‌های کلان و بزرگی را در این دانشگاه در دست انجام داریم که در دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، سند هوش مصنوعی برای بخش‌هایی از مجموعه‌های کشور در دست تدوین است و در قالب چند قرارداد فعالیت‌های مهمی را در جهت توسعه علوم شناختی در دست انجام دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: همه این برنامه‌ها به این دلیل است که ما در این زمینه‌های علمی که مبتنی بر هوش مصنوعی است از دنیا قدری عقب هستیم و امروز باید حرکتی بسیار شتابان را دنبال کنیم این عقب ماندگی جبران شود.