جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر ورود سرمایه‌گذاران  به صنعت بازی را تسهیل کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای سیاست‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برتسهیل شرایط ورود سرمایه‌گذاران به صنعت بازی ایران تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: در پیمایش‌هایی که در حوزه مصرف صنایع فرهنگی در کشور انجام شده بعد از موسیقی بیشترین استتفاده مخاطبان مربوط به حوزه بازی‌های رایانه‌ای است. براساس آخرین پیمایش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای 34 میلیون بازیکن در کشور داریم که 4 میلیون از آنها بازیکن حرفه‌ای هستند که بالای 21 ساعت در هفته بازی می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از سوی دیگر ما وارد فناوری‌های نوین در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی شده‌ایم که با شتاب در حال توسعه و پیشرفت است و ذائقه حوزه مصرف گسترده شده است. حوزه بازی‌های رایانه‌ای در حال حاضر از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است و آن را فرصت می‌دانیم و با توجه به ظرفیت این فضا اقتصاد را هم پشت این کار قرار دهیم و امیدوارم مسائل مالی این حوزه هم حل شود.

محمدمهدی اسماعیلی اظهار داشت: فکر می‌کنم برخلاف برخی حوزه‌ها که به لحاظ فناوری عقبیم، در دانش‌های جدید به دلیل رشد بسیار خوبی که شکل گرفته از سرعت توسعه بالایی برخورداریم.

وی با اشاره به شرکت یک میلیون و پانصد هزار نفر در هشتمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای برگزار شد، تصریح کرد: باید جام‌ بازی‌های رایانه‌ای را به صورت فصلی و دوره‌ای برگزار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جهت گیری این دوره جشنواره بازی های رایانه ای فجر به سمت بازارپردازی و اقتصاد فرهنگ  بازی های رایانه ای افزود: باید با همکاری بین نهادهای مختلف ، همانند سایر بخش های هنری زمینه حمایت و سرمایه گذاری گسترده بخش خصوصی و صنایع مادر در این زیست بوم نیز فراهم شود.

گفتنی است جلسه شورای سیاست‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دیگر اعضای این ‌بنیاد برگزار شد. همچنین در پایان این نشست از پوستر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر رونمایی شد.