جذابیت‌های بازار اکوسیستم صنعت بازی ایران برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

مدیرعامل 100 استارتاپ در اولین پیش رویداد نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر ابراز امیدواری کرد که این مجموعه در سکوی سرمایه‌گذاری پرتاب غزال نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر بتواند در کنار دیگر ارکان برگزار کننده این رویداد، نقش موثری در پیشبرد مسیر ایفاء کند.


 به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، علی سدیفی مدیرعامل 100 استارتاپ در اولین پیش رویداد نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر که با موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری و با حضور جمعی از بازی‌سازان، ناشران و مدیران شتابده‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع خلاق و دانش بنیان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فلسفه شکل‌گیری این مجموعه گفت: تا امروز نزدیک به 74 سرمایه‌گذاری بر روی کسب و کارهای مختلف اتفاق افتاده است و بیش از 35 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مجموعه 100 استارتاپ انجام شده و در حال حاضر نزدیک به 40 مجموعه سرمایه گذاری با این پلتفرم همکاری می‌کنند.

او افزود: در حوزه گیم از حدود 2 سال پیش رویدادهایی برگزار کردیم. ولی تا به امروز هم‌افزایی به این شکل در بخش سرمایه‌گذاری و درگیر شدن سرمایه‌گذاران و هم‌افزایی در این حوزه جهت تاثیرگذاری بر اکوسیستم صنعت بازی ایران نداشتیم.

سدیفی تصریح کرد: آمارهای موجود نشان از فزایندگی بازار این حوزه در دنیا دارد و پیش‌بینی شده که تا سال 2026  این بازار تا 205 میلیارد دلار در دنیا توسعه پیدا کند که بسیار جذاب است.

مدیرعامل 100 استارتاپ در پایان تصریح کرد : قطعا سرمایه‌گذاران داخلی و خارج از کشور علاقه‌مند هستند که در جایی منابع شان را درگیر کنند و امیدواریم در سکوی پرتاب غزال نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، مجموعه 100 استارتاپ در کنار ارکان دیگر نقش موثری در جهت پیشبرد اهداف کلی ایفا کند.