استقبال مخاطبان از بازی‌های موبایلی ایرانی

هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران که با عنوان مسابقه یک میلیون نفری از روز 8 تیر کار خود را آغاز کرده است، در دو بخش بازی‌های حضوری (فیفا) و بازی‌های موبایلی ایرانی کار خود را دنبال می‌کند. در این بین حضور بیش از 100 هزار شرکت‌کننده در بخش بازی‌های موبایلی نشان از توجه و اقبال کاربران ایرانی به تولیدات خوب و مناسب بازی‌سازان کشور دارد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به گفته علیرضا فراهانی دبیر هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران پیش از شروع این رویداد، از بازی‌سازان ایرانی دعوت شد تا آمادگی خود را برای ارائه بازی‌های‌شان جهت شرکت در مسابقات بخش بازی‌های موبایلی ایرانی اعلام نمایند.

فراهانی تصریح کرد: بر این اساس بیش از 50 شرکت و تیم توسعه‌دهنده برای شرکت در جام و ثبت بازی در پلتفرم بازیکو اعلام آمادگی کردند که در بازه‌های مختلف برگزاری این جام، بازی‌هایشان را در مسابقات شرکت خواهند داد. از این تعداد 19 شرکت و تیم بازی‌سازی آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات این رویداد در بازه زمانی تابستان را داشتند و باقی شرکت‌ها با توجه به وجود نیازمندی‌های مختلف همانند تغییرات فنی و تولید محتوا در بازی در فهرست انتظار قرار گرفتند.

از نکات جالب توجه در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی اینکه پرمخاطب‌ترین بازی موبایلی ایرانی جام تا به این لحظه بازی «منچیکو» است.

تاکنون از 19 بازی بخش بازی‌های موبایلی ایرانی هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران 7 بازی در تاریخ‌های 8، 10، 12، 19، 23 و 24 تیر مسابقات خود را آغاز نموده‌اند و در روزهای آینده 12 بازی دیگر مسابقات خودشان را آغاز می‌کنند که اطلاعات مربوط به شروع مسابقات هر بازی از طریق سایت بازیکو اعلام خواهد شد.

همچنین مسابقات بازی‌ «کوییز آو کینگز» از تاریخ 24 تیر و مسابقات بازی «آمیرزا» نیز از 29 تیر آغاز شده است. ضمن اینکه در این دوره از جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، یک بازی آموزشی با نام «تاپس» با هدف ارائه مطالب کمک درسی در تابستان به دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، شرکت کرده و مسابقات این بازی نیز از روزهای آینده آغاز خواهد شد.

دبیر هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در ادامه گفت: از آنجایی که شعار این دوره از مسابقات «بازی سالم، محیطی شاد و آموزنده» است، تمام بازی‌ها دارای رده‌بندی سنی هستند.

گفتنی است افتتاحیه بخش بازی‌های حضوری در رشته فیفا 23 این جام نیز با عنوان جام «بازی ویزیون» همزمان با عید غدیر با حضور 240 شرکت‌کننده در فرهنگسرای رازی برگزار شد. مراسم اختتامیه این مسابقات روز پنج شنبه 15 تیر 1402 برگزار و به نفرات اول تا سوم طی مراسمی جوایزی غیرنقدی اهدا شد.