تشدید مجازات قاچاقچیان بازی های رایانه ای

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه رویکرد تمامی دادسرا های کشور برخورد جدی با قاچاقچیان محصولات فرهنگی به ویژه بازی های رایانه ای است، گفت: قاچاقچیان بازی های رایانه ای به شدت مجازات می شوند.

محمد رضا حبیبی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: برخورد با قاچاقچیان بازی های رایانه ای یک بحث جدی است که باید از سوی سایر دادستان ها نیز جدی گرفته شود.

این مقام دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان اضافه کرد: قاچاق بازی های رایانه ای یکی از حربه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یکی از شاخه های جنگ نرم محسوب می شود و قاچاقچیان بازی سعی دارند با بازی های مخرب افکار کودکان ما را تخریب  کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: دشمنان قصد دارند با قاچاق بازی های رایانه ای از درون، اعتقادات و فرهنگ اسلامی ایرانی کودکان و نوجوانان ما را تخریب کنند تا اگر این اتفاق بیافتد دیگر هیچ نیاز به سلاح و جنگ فیزیکی نباشد.

حبیبی ادامه داد: کشورهای مستکبر، هرگاه می خواهند بر کشور دیگری مسلط شوند، از ابزارهای فرهنگی استفاده می کنند که امروزه بازی های رایانه ای یکی از بهترین ابزارهای انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان به شمار      می رود.

وی با بیان اینکه دادستانی اصفهان، بحث مبازره با قاچاقجیان بازی های رایانه ای را به طور جدی دنبال می کند، افزود: در حال حاضر شعبه ای خاص به منظور رسیدگی به قاچاق محصولات فرهنگی که یکی از این محصولات، بازی های رایانه ای محسوب می شود، در دادستانی اصفهان دایر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ادامه داد: همچنین این دادستانی در تمامی جلسات متولیان کشف و برخورد با قاچاقچیان مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی حضور مستمر دارد.

حبیبی درباره راهکارهای جلوگیری از ورود بازی های قاچاق به کشور و وظیفه مسوولان فرهنگی کشور گفت: وظیفه دادستانی برخورد با معلول است و معتقدیم که برخورد به موقع، سریع و قاطعانه یکی از عوامل لازم برای پیشگیری است اما کافی نیست.

این مقام دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان افزود: برای مقابله با هر معضلی باید از ابزار مختص آن بهره جست یعنی اگر قرار است با تهاجم فرهنگی دشمن مبارزه کنیم باید کار فرهنگی گسترده ای بویژه در عرصه بازی های رایانه ای صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان یادآور شد: همان طور که کشورهای غربی سعی دارند بازی های خود را وارد بازار بازی در ایران کنند، مسوولان فرهنگی ما مانند مدیران بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز باید با همکاری سایر دستگاه ها و نهاد ها، ضمن تولید یک بازی متناسب با فرهنگ ملی و اسلامی، این بازی ها را به جهان اسلام و حتی کشورهای خاورمیانه نیز صادر کنند.

حبیبی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی ما از جمله  وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حتی صدا و سیما، تعامل مناسبی با بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی بازی در کشور ندارد، افزود: وقتی یک محصول فرهنگی مانند بازی رایانه ای به صورت قاچاق وارد کشور می شود و ما این بازی ها را از کودکان خود دور می کنیم، باید جایگزینی مناسب برای آن داشته باشیم تا مخاطب ما دیگر به دنبال استفاده از محصولات غربی نباشد.

این مقام دادستانی عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: با توجه به اقدامات خوب بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال های اخیر، مانند راه اندازی نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای، در صورت تعامل و همکاری سایر دستگاه ها با این بنیاد و حمایت از آن، امکان تولید بازی هایی که جایگزین مناسبی برای نمونه های خارجی باشد، وجود دارد.

حبیبی ادامه داد: خوشبختانه تاریخ ایران اسلامی پر است از داستان های حماسی و رویین تنی که فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را از طریق ساخت بازی های متناسب با فرهنگ بومی، می توان به قشر کودک و نوجوان جامعه منتقل کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تاکید کرد: دادستانی اصفهان و حتی دادستانی های سراسر کشور نیز در مرحله برخورد، آمادگی برخورد های جدی با قاچاقچیان را دارد.