شناسایی دانش‌آموزان با استعداد آذربایجان شرقی در حوزه بازی‌سازی

 اردوی آموزشی بازی‌سازی (بوت کمپ) انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به میزبانی استان آذربایجان شرقی در شهرستان جلفا برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اردوی آموزشی بازی‌سازی (بوت کمپ) جلفا شامل 50 ساعت آموزش فشرده بازی‌سازی ویژه دانش‌آموزان است که با حضور مدرسان حوزه‌های طراحی، هنری و فنی از 5 تا 9 شهریور برگزار می‌شود.

برگزاری اردو‌های آموزش بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد حمایت از کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی در مناطق مختلف کشور و ایجاد زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز زیست بوم بازی‌های دیجیتال کشور از سال 1401 در برنامه تحولی نظام آموزشی این بنیاد قرار گرفته است.

این رویداد با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان منطقه آزاد ارس در شهرستان مرزی جلفا برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن گواهینامه بازی‌سازی انستیتو ملی بازی‌سازی را دریافت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در این اردو پس از اتمام فرآیند آموزش اولیه و تشکیل تیم، در قالب مسابقه بازی‏‌سازی (گیم‌جم) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا بتوانند براساس آموزش‌های ارائه شده به تولید یک محصول دست پیدا کنند. به آثار برتر براساس ارزیابی داوران در دو شاخص کیفیت و خلاقیت در مراسم اختتامیه این رویداد جوایزی اهدا می شود.

گفتنی است براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برگزاری این رویدادها در دیگر استان‌های کشور توسط انستیتو ملی بازی‌سازی نیز در حال پیگیری است و در ماه‌های آینده، اردوهای آموزشی بازی‌سازی دیگری از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سایر استان‌ها برگزار می‌شود.
 انستیتو ملی بازی‌سازی پیش از این نیز این رویداد حضوری را در ماه‌های تیر و مرداد 1401 در میان استقبال علاقه‌مندان به بازی‌سازی از گروه‌های مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه برگزار کرده است.