حمایت از استریمرهای فعال کشور در ساختار حمایتی بنیاد

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور در استودیو بازی‌سازی «سورنا گیمز» و دیدار با مدیر عامل این مجموعه از برنامه این بنیاد برای حمایت از استریمرهای فعال کشور در قالب ساختار حمایتی همگرا در آینده نزدیک خبر داد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید صادق پژمان در این بازدید با استقبال از روند توسعه خلاقانه این استودیو در راستای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان بازی و دیگر بازی‌سازان و اهتمام این مجموعه به تولید بازی‌ برای پلتفرم رایانه‌های شخصی (PC) گفت: راه‌اندازی یک سکوی پرتاب تخصصی برای بازی‌های قابل اجرا در رایانه‌ شخصی و فعالیت هزاران استریمر در سکوی طراحی شده توسط این استودیو برای استریمرها می‌تواند شروع خوبی برای ساماندهی استریم‌ها و کمک و حمایت برای ایجاد یک تشکل قانونی و صنفی باشد.

وی افزود: امروز عرصه بازی‌های دیجیتال به شدت تحت تاثیر ظهور فناوری‌های جدید قرار گرفته است و در چنین شرایطی، روندهای اثرگذار بر آینده زیست بوم بازی در کشور از جمله موضوع استریمینگ

 در بازی‌های دیجیتال و جنبه‌های مختلف آن باید مورد توجه سیاست‌گذاران و بازیگران اصلی این حوزه قرار گیرد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: برخلاف برخی برداشت‌های ناقص و جزئی جریان بازی‌‌نمایی (استریم) در ایران می‌تواند به ظرفیت ارائه محتوای رسانه‌ای قابل قبول تبدیل شود و نقش‌آفرینان این عرصه خود می‌توانند صلاحیت نظارت، تولید و رعایت نظام و شیوه اصولی را در یک تشکل قانونی و صنفی را داشته باشند.

سید صادق پژمان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استریم در سال‌ جاری توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: در این جشنواره ضمن دعوت از استریمرهای فعال و مشخص شدن معیارهای ارزیابی یک بازی نمایی خوب سعی می شود در بستر یک رقابت جذاب ظرفیت‌های استریم به عنوان یک رویداد نوظهور در زیست بوم بازی‌های دیجیتال بازشناسی و معرفی شود.

این بنیاد آمادگی دارد بستر مناسب برای ایجاد صنف و تشکل قانونی برای استریمرهای فعال در کشور ایجاد کند تا خود استریمرها در تصمیم‌گیری و رفع دغدغه‌های وجود نقش آفرینی کنند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: با عضویت بازیکنان و استریمرها در ساختار حمایتی همگرا علاوه بر تکمیل بانک اطلاعاتی آنها می‌توانیم سازوکار مناسبی برای حمایت و ارائه تسهیلات ویژه آنها طراحی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با مشارکت فعالان این عرصه رعایت اخلاق حرفه‌ای، مدل‌های استاندارد درآمدی و کمک به هدایت فرهنگی و اجتماعی مخاطبان را تضمین کرد، اظهار داشت: برای این امر در انستیتو ملی بازی سازی طرح درسی شامل مهارت‌های رسانه‌ای استریم، مباحث حقوقی، فرهنگی و اقتصادی تدوین شده و به‌زودی برای افراد علاقه‌مند به استریم معرفی خواهیم کرد.

ارائه خدمات به همه تولیدکنندگان بازی‌های PC

حسن مهدی اصل، مدیرعامل استودیو سورنا گیمز نیز در این دیدار با ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت ۱۷ ساله این مجموعه گفت: نیازهای این استودیو در حوزه‌های تولید و ارائه خدمات ما را بر آن داشته تا چرخه ارزش، از تولید محتوا تا نشر و توسعه را در همین مجموعه دنبال کنیم.

او افزود: این استودیو بعد از انتشار داخلی و خارجی بازی سیاووش در سال ۸۴ به جایگاه و موقعیتی دست پیدا کرد که در ادامه مسیر فعالیتش توانست خود را به عنوان معدود تولیدکننده بازی‌های پلتفرم رایانه شخصی (PC) در ایران معرفی کند.

این بازی‌ساز گفت: این استودیو با تأسیس یک سکوی پرتاب تخصصی برای بازی‌های قابل اجرا در رایانه شخصی توانست علاوه بر ارائه خدمات به کاربران بازی‌های خود به همه تولیدکنندگان بازی‌های PC در کشور نیز خدمات قابل استفاده‌ای ارائه دهد.

حسن مهدی اصل با بیان اینکه در سکوی طراحی شده این استودیو برای استریم‌ها طی ۴ سال هزاران استریمر فارسی زبان خدمات دریافت کرده‌اند، افزود: ما به دنبال جریان سازی مفید برای حفظ و ارتقا سهم تولید بازی‌های PC و همچنین شناسایی استعدادهای استریمرهای ایرانی هستیم.

مدیر عامل استودیو بازی سازی سورنا گیمز ضمن تشریح تجربیات این مجموعه در ساخت بازی طی ۱۷ سال فعالیت خود به انتشار تازه‌ترین بازی این استودیو با عنوان «هومییز» اشاره کرد و گفت: امیدواریم این بازی بتواند به عنوان یک بازی پرطرفدار و مناسب اجرای مسابقات در رویدادهای داخلی و خارجی حاضر شود.

در این دیدار سید محمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت و محمد صادق دهنادی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز حضور داشتند.