حمایت از تولید بازی‌های باکیفیت با رویکرد ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی و دبیر شورای اقامه نماز این وزارتخانه در دیدار با مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بر ضرورت تولید بازی‌های دیجیتال باکیفیت با رویکرد ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی در این نشست با اشاره به اهمیت بازی‌های دیجیتال در دنیای امروز گفت: دنیای پیچیده بازی‌ها امروز بسیاری از کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان ما را تحت تاثیر خود قرار داه است. امروز جهان غرب از طریق فضای مجازی به دنیا جهت می‌دهد و ما باید نسبت به اتفاقاتی که پیرامون دنیای بازی‌های دیجیتال رخ می‌دهد، آگاهی و بصیرت داشته باشیم.

دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت‌ مادی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تولید بازی‌های باکیفیت و قابل رقابت با بازی‌های خارجی گفت: هنوز این بلوغ و معرفت در برخی مسئولان و دستگاه‌های دولتی نسبت به این مجموعه وجود ندارد و باید با ایجاد فضای گفتمانی میان دستگاهی برای رشد و توسعه این صنعت در کشور تلاش کرد.

وی تصریح کرد: ترغیب و تشویق بازی‌سازان برای تولید بازی‌های باکیفیت برای ارائه پیام‌های دینی و اخلاقی و در نظرگرفتن مشوق‌های حمایتی برای تولیدات انجام شده در این حوزه از جمله اقداماتی است که می‌توان در این حوزه پیگیری کرد.