استفاده از ظرفیت‌های فناورانه قزوین برای توسعه زیست بوم بازی‌های دیجیتال

مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه بازدیدهای استانی، با سفر به استان قزوین در جلسه کارگروه فضای مجازی استان قزوین که در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، شرکت کردند.سرپرست معاونت نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های علمی فناوری قزوین برای ارتقا زیست بوم بازی‌های دیجیتال تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدصادق افراسیابی در این نشست گفت: وجود پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌های صنایع خلاق در قزوین، فرصتی بی‌بدیل برای ارتقا کمی و کیفی زیست بوم صنعت بازی‌های رایانه‌ای کشور است.

سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: بازدیدهای استانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به منظور آشنایی بیشتر همه فعالان زیست بوم بازی‌ کشور با ساختارهای حمایتی، نظارتی و آموزشی بنیاد انجام می‌شود.

افراسیابی افزود: در ۱۰ سال گذشته، مخاطبان این حوزه افزایش قابل توجهی داشته و رشد اقتصاد، تاثیر فناورانه و نفوذ فرهنگی اجتماعی، موضوع بازی‌های رایانه‌ای را در صدر توجه صنایع خلاق قرار داده است. براساس آموزه‌های رسانه‌ای، امروزه موثرترین رسانه، بازی است که در زندگی افراد نقش بسزایی دارد.

او با تاکید بر ضرورت توجه به رده‌بندی سنی در انتخاب بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: توجه به موضوع رده‌بندی سنی بازی‌ها از اولویت‌های ما در بنیاد است. کودکان و نوجوانان در سنین مختلف دارای روحیه متفاوتی هستند و باید بازی‌ها با توجه به شخصیت و رفتار آنها انتخاب شود.

عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد: با وجود اهمیت بازی‌های رایانه‌ای و مبالغ هنگفتی که در این حوزه هزینه می‌شود، بودجه در نظر گرفته شده برای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کم است. این در حالی است که بودجه در نظر گرفته شده برای بخش‌های دیگر به ویژه سینما، چند برابر حوزه بازی است و نیازمند حمایت جدی‌تری از این صنعت هستیم.

افراسیابی یادآور شد: بحران جدی ما در حوزه صنعت بازی، مساله کمبود نیروی انسانی است و این زیست بوم با نیاز دائمی برای تامین نیروی متخصص روبه‌روست. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راستای اجرای اهداف خود برای تربیت نیروی انسانی متخصص، برنامه‌های آموزشی را از سوی انستیتو ملی بازی‌سازی برای همه علاقه‌مندان مستعد در سراسر کشور دنبال می‌کند.

سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات ما در این حوزه مسائلی شامل تامین اینترنت مورد نیاز بازیکنان برای نرم‌افزارهای ویژه، موضوع مالیات و بیمه بازی‌سازان است که در تلاش برای حل این مشکلات هستیم.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره بازی با شماره ۰۲۱۵۸۱۲۹ از فعالان صنعت بازی در قزوین خواست با استفاده از این کانال ارتباطی، از خدمات مشاوره‌ای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنند.

در این بازدید، رضا رسولی، مدیر ساماندهی بازار بازی‌های رایانه‌ای و محمد صادق دهنادی، سرپرست مدیریت ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز حضور داشتند.

نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، بازدید از مرکز رشد واحدهای فن‌آور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، بازدید از پارک علم و فناوری استان قزوین، بازدید از برخی بازیگاه‌های فعال استان، دیدار با عوامل بازی «سرافرازان» بازی برگزیده بخش انقلاب اسلامی و مقاومت در دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال و بازدید از مجتمع فرهنگی و دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از دیگر برنامه‌های این سفر استانی بود.