آموزش عمومی فعالیت های امداد و نجات با بازی های رایانه ای

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینکه در هر خانواده باید یک امدادگر وجود داشته باشد، گفت: بر همین اساس، آموزش عمومی فعالیت های امدادی از قبیل کمک های اولیه، آوار برداری و نجات از طریق بازی های رایانه ای در دستور کار این نهاد قراردارد.

"ظاهر رستمی" در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، آموزش اقدامات امداد و نجات از طریق ساخت بازی های رایانه ای را یکی از برنامه های آینده جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: با توجه به تاثیر بازی های رایانه ای در بین قشر کودک و نوجوان، تولید بازی رایانه ای با مضمون آموزش فعالیت های امدادی، موجب آشنایی بیش از پیش این قشر با هلال احمر و فعالیت های آن می شود.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر قصد دارد در عرصه بازی های رایانه ای حضور جدی داشته باشد، ادامه داد: ورود به این حوزه نیاز به همکاری سایر سازمان ها و نهادهای ذیربط مانند بنیاد ملی بازی های رایانه ای متولی بازی های رایانه ای در کشور، دارد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هم اکنون طرحی در رابطه با تولید یک بازی رایانه ای در روابط عمومی این جمعیت وجود دارد و کارشناسان در حال بررسی ابعاد مختلف این طرح هستند.

این مقام جمعیت هلال احمر اضافه کرد: متاسفانه قشر کودک و نوجوان امروز ایران، آن طور که باید با جمعیت هلال احمر و وظایف آن آشنا نیستند و اغلب این جمعیت را با اورژانس و سازمان انتقال خون اشتباه می گیرند که ساخت یک بازی رایانه ای می تواند در آشنایی بیشتر قشر کودک و نوجوان با هلال احمر موثر باشد.

رستمی با بیان اینکه استمرار فعالیت در حوزه بازی های رایانه ای به بازخورد بازی نخست میان قشر کودک و نوجوان بستگی دارد، گفت: به طور حتم اگر بازخورد مناسبی از بازی نخست این جمعیت میان کودکان و نوجوانان وجود داشته باشد، جمعیت هلال احمر تمایل به ادامه فعالیت در این حوزه را دارد.

وی تاکید کرد: با موفقیت هلال احمر در بحث تولید بازی رایانه ای و استقبال کودکان و نوجوانان در این حوزه، به طور حتم در آینده تحولی عظیم در این جمعیت ایجاد خواهد شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جمعیت هلال احمر نیز با روی گشاده آماده راهنمایی و همکاری تمامی سازمان های فعال در این زمینه به ویژه بنیاد ملی بازی های رایانه ای است و از هیچ گونه همکاری با این بنیاد دریغ نمی کند.