دسترسی کاربران آلتیمیت به بازی فیفا 22

با اعلام شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، بازی فیفا ۲۲ از تاریخ ۲ تیر (۲۳ ژوئن ۲۰۲۲) به سرویس EA Play اضافه خواهد شد. این بدان معنی است که کاربران سرویس گیم پس آلتیمیت (Game Pass Ultimate) نیز به این بازی دسترسی خواهند داشت.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شرکت الکترونیک آرتز که در حال حاضر یک دمو ۱۰ ساعته از بازی فیفا ۲۲ در سرویس EA Play ارائه کرده است از تاریخ 2 تیرماه، این دمو را با نسخه اصلی بازی جایگزین می‌کند. با اضافه شدن فیفا ۲۲، تمامی عناوین ورزشی الکترونیک آرتز(FIFA 22, NFL 22, NHL22, F1 2021) روی سرویس EA Play قرار می‌گیرند.

 شرکت الکترونیک آرتز از ماه گذشته آزمایش اتصال پلتفرم‌های مختلف (cross-play) بازی فیفا ۲۲ را آغاز کرده، اما این تنها شامل کاربران پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و گوگل استدیا می‌شود و کاربران پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی فعلا به این قابلیت دسترسی نخواهند داشت. نکته جالب توجه در مورد اضافه شدن کراس-پلی به فیفا ۲۲ این است که این قابلیت فقط در بخش‌های Online Seasons و Online Friendlies قابل استفاده بوده و به نظر نمی‌رسد بخش فیفا آلتیمیت از این قابلیت بهره‌مند شود.

اما فیفا ۲۲ از چه زمانی برای کاربران گیم پس و EA Play در دسترس قرار خواهد گرفت؟ بر اساس اعلام الکترونیک آرتز، این بازی در تاریخ ۲ تیر به لیست سرویس EA Play اضافه خواهد شد.

لازم به ذکر است که با عرضه این نسخه از بازی فیفا، شراکت ۳۰ ساله فدراسیون جهانی فوتبال و الکترونیک آرتز به پایان می رسد و احتمالا از سال آینده بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال این شرکت با نام EA Sports FC به بازار عرضه می‌شوند. 

منابع: earlygame و VGC