استقبال بازی‌آموزان از دوره‌های تخصصی انستیتو ملی بازی‌سازی

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی گفت: در پی انتشار فراخوان جذب تیم‌های بازی‌ساز در «مرکز رشد واحدهای فناور بازی‌سازی» که با هدف توسعه این مرکز، توانمندسازی بازی‌سازان و پیوستن تیم‌های بااستعداد و ماهر به صنعت بازی انجام شد، 10 تیم جدید، جذب این مرکز شدند.


به گزارش روابط ‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فرزانه شریفی با تاکید بر اینکه در هسته اصلی مرکز رشد بازی‌سازی، 3 منتور بر حوزه‌های تخصصی فنی، طراحی و هنری و 2 منتور بر مدیریت محصول پروژه‌ها نظارت می‌کنند، گفت: امسال 10 تیم جدید به مرکز رشد بازی‌سازی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته، 3 بازی از سوی تیم‌های عضو مرکز رشد، تولید و منتشر شده است، افزود: بازی‌های دیگری نیز با راهنمایی و مشاوره منتورها در حال تولیدند.

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی درباره میزان ثبت‌نام علاقه‌مندان به آموزش بازی‌سازی در دوره‌های سال 1400 این مرکز گفت: در 9 ماه امسال، در مجموع 4206 نفرکلاس در دوره‌های تخصصی، ترمی و کارگاه‌های انستیتو ملی بازی‌سازی ثبت‌نام کردند. از این تعداد 1470 نفرکلاس در کلاس‌های ترمی و 2745 نفرکلاس برای شرکت در کارگاه‌های تخصصی ثبت‌نام کردند.

شریفی درباره میزان استقبال از دوره‌های ترمیک و کارگاهی انستیتو ملی بازی‌سازی توضیح داد: تعداد ثبت‌نامی‌ها در ترم تابستان انستیتو ملی بازی‌‌سازی 1266 نفر و در ترم پاییز 195 نفر بوده است. از 2745 نفرکلاسی که در کارگاه‌های تخصصی ثبت‌نام شده، 2642 مورد مربوط به کارگاه‌های ترم تابستان و 103 مورد مربوط به کارگاه‌های ترم پاییز بوده است.

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی با اشاره به اینکه مجموع ثبت‌نامی فصل تابستان انستیتو 3908 نفرکلاس بوده که نسبت به سال گذشته بیش از 3 برابر شده است، تاکید کرد: آمار ثبت‌نامی‌ها در کلاس‌های تخصصی و ترمی در 9 ماه سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. ضمن اینکه در 9 ماه امسال 21 کارگاه تخصصی و 40 کلاس ترمیک در ترم‌های تابستان و پاییز، در دپارتمان‌های فنی، هنری، طراحی و عمومی برگزار شده که این تعداد از کل مجموع دوره‌های مشابه سال 99 بیشتر بوده است.

شریفی یادآور شد: برگزاری دوره تخصصی با همکاری دانشگاه تهران و برگزاری کارگاه مشترک با معاونت پژوهش بنیاد در زمینه «هکاتون 1400» نیز از جمله فعالیت‌های آموزشی تخصصی امسال بوده که برای نخستین بار با مشارکت انستیتو ملی بازی‌سازی برگزار شده است.