ارائه 39 بازی توسط تیم‌های حاضر در هکاتون 1400

چهارمین هکاتون باز‌‌ی‌های جدی که از روز ۱۲ آبان‌ماه کار خود را به ‌طور هم‌زمان در سراسر کشور و به میزبانی تهران، تبریز و اصفهان آغاز کرده بود، روز جمعه با ارائه 39 بازی توسط تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد به کار خود پایان داد.


به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، چهارمین هکاتون بازی‌های جدی که امسال ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را به‌عنوان طراح مسئله و بنیاد ملی نخبگان را به‌عنوان حامی در کنار خود داشت، امسال نیز همچون سال گذشته به‌دلیل شرایط کرونا به‌صورت مجازی و در فضای دیسکورد برگزار شد.

تیم‌های شرکت‌کننده در چهارمین هکاتون بازی‌های جدی تا ساعت 20 روز جمعه 14 آبان فرصت داشتند تا نسخه اولیه‌­ای از بازی دیجیتالی یا رومیزی ساخته شده خود را با موضوع «استعدادیابی و توانمندسازی با رویکرد شناختی» ارائه دهند که با اعلام دبیرخانه این رویداد مجموعا 39 بازی (4 بازی رومیزی و 35 بازی دیجیتال) و به تفکیک 13 بازی از تهران، 9 بازی از اصفهان و 17 بازی از تبریز ارسال شده است.

با اعلام دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی 1400 برای منتخبان چهارمین هکاتون بازی‌های جدی در هر شهر ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی و تسهیلات تجاری‌سازی برای آثاری که به مرحله ساخت و انتشار برسند، در نظر گرفته است. همچنین ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی مجموعاً ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی و تسهیلات تجاری­‌سازی برای تیم‌هایی که از فنّاوری‌های مبتنی بر واقعیت گسترده در بازی خود استفاده کنند در نظر گرفته است.

در کنار این جوایز، تسهیلات تجاری‌سازی و حمایت‌های تکمیلی در قالب ساختار حمایتی همگرا به تیم‌های منتخب نیز اختصاص پیدا می‌کند تا بازی‌های برگزیده‌ای که نسخه پروتوتایپ آن در هکاتون ارائه می‌شوند در ادامه نیز ساخته و منتشر شوند.

گفتنی است جشن پنج‌سالگی جایزه بازی‌های جدی، مراسم اختتامیه و اعلام برندگان رویداد در روز ۵ آذرماه و به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار خواهد شد.