تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی نیازمند توجه همه نهادهاست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره رشد روزافزون تأثیرات بازی‌های رایانه‌ای گفت: ‌تولید بازی‌های رایانه‌ای با فرهنگ ایرانی - اسلامی نیازمند حمایت و توجه همه نهادهاست و همه سازمان‌ها و نهادها برای تحقق چنین هدفی باید به کمک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیایند.

خسرو دانشجو افزود: در همین راستا شورای اسلامی شهر تهران برای سلامت شهروندان در چارچوب وظایف خود آماده هرگونه همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حوزه بازی‌های رایانه‌ای و ساخت بازی‌هایی که فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایران اسلامی را نشان دهد، حرکت بسیار خوبی است؛ البته باید در این حوزه فعالیت بیشتری انجام شود همچنین همه نهادها و سازمان‌ها باید به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تقویت فرهنگ ایرانی - اسلامی کمک کنند.

وی با تأکید ساماندهی فعالیت گیم نت‌ها در شهر تهران، گفت: یکی از موارد مهم دراین عرصه بحث گیم‌نت‌ها در شهر تهران است که ورود مسئولان برای ساماندهی فعالیت گیم‌نت‌ها در پایتخت باید جدی و با برنامه‌ریزی باشد.

دانشجو با بیان اینکه شورای شهر تاکنون درباره ساماندهی فعالیت گیم‌نت‌ها مصوبه‌ای نداشته است، افزود: اگر پیشنهادی در این باره از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نهادهای مربوطه به شورای شهر برسد، با نظر مثبت بررسی خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گیم‌نت‌ها مانند تیغ دو لبه هستند، اضافه کرد: اگر از گیم‌نت‌ها در جهت مثبت استفاده شود و بازی‌هایی که در آنجا ارایه می‌شود، باز‌های خوب، تحقیق شده و علمی باشد به طور حتم در شکل‌گیری شخصیت نسل جوان ما مؤثر خواهد بود.