آغاز تابستانی داغ برای بازی‌سازی ایران

ترم تابستانی دوره‌های تخصصی بازی‌سازی انستیتو ملی بازی‌سازی با حضور اساتید مجرب و چهره‌های شناخته شده این صنعت در 19 عنوان کلاس کار خود را آغاز کرد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی با اشاره به برگزاری ترم تابستانه انستیتو در سه دپارتمان تخصصی شامل گروه‌های فنی، هنری، طراحی و يك حوزه دروس عمومي گفت: این دوره هم اکنون در 19 عنوان کلاس در حال برگزاري است و از اين مجموع، 6 کلاس در دپارتمان فنی، 5 کلاس در دپارتمان هنری و 6 کلاس در دپارتمان طراحی و همچنین 2 کلاس عمومی برای علاقه‌مندان به بازی‌سازی که به تازگی وارد این صنعت شده‌اند در حال اجرا است.
فرزانه شریفی افزود: علاوه بر این، یک عنوان کارگاه بلندمدت مشترک با دانشکده فنی دانشگاه تهران و همچنین 3 عنوان کلاس مبانی بازی‌سازی در زمینه‌های فنی، هنری و طراحی به مدت 30 ساعت در قالب «مدرسه تابستانه بازی‌سازی» با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان کل کشور با جمعیتی بالغ بر 894 نفر/کلاس در حال برگزاری است.

شریفی با تاکید به این نکته که به دلیل استمرار شرایط کرونایی در کشور این دوره‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شوند، افزود: دوره‌هاي تابستان امسال براي نخستين بار متناسب با گروه‌های سنی بالای 10سال تعریف شده است. از لحاظ آماری باید گفت که به طور کل تعداد  1273 نفر کلاس در این دوره‌ها در حال تحصیل هستند که از این تعداد حدود 894 ثبت‌نامی در کلاس‌های مبانی بازی‌سازی مشترک با آموزش و پرورش و حدود 379 ثبت‌نامی در دوره‌های بازی‌سازی ترم تابستان شرکت کرده‌اند. علاوه بر این، با توجه به رویکرد حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شرکت‌ها و تیم‌های عضو همگرا و فراهمگرا نیز از امکان شرکت با شرایط ویژه در این دوره‌ها برخوردار شده‌اند.

بنا به گفته مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی با هدف حمایت از دانش‌پژوهان علاقه‌مند به بازی‌سازی از سراسر کشور، دوره‌های ترمیک تابستانه با حداقل شهریه و دوره مشترک مبانی بازی‌سازی ویژه دانش‌آموزان به صورت کاملا رایگان برگزار شده است و شرکت‌کنندگان پس از پایان دوره و پذیرش در آزمون نهایی، گواهی پایان دوره معتبر دریافت می‌کنند.