جایزه ویژه بنیاد برای «آقای بازی‌نو»

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از هفته گذشته میزبان برندگان بخش قرعه‌کشی پویش بازی‌نو بود که برای دریافت جوایزشان از قم، زنجان و همدان با نشانی بنیاد در دست راهی تهران شدند. اما این همه ماجرا نبود چرا که بازی‌نو از یک مخاطب خاص خود خیلی ویژه و در مراسمی اختصاصی تقدیر کرد. مخاطبی که برای ما به اسم «آقای بازی‌نو» هویت پیدا کرد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این مخاطب خاص که برای ما با اسم «آقای بازی‌نو» معروف شد، محمدسام زارعی 12 ساله بود که در روزهای هیجان‌انگیز و شلوغ برگزاری «بازینو» به جمع شرکت‌کنندگان بخش قرعه‌کشی کمپین پیوست و نامش جزء برندگان دریافت سرویس اینترنت درآمد. اما این تازه اول ماجرا بود. چرا که بعد از اولین تماس تیم اجرایی بازی‌نو با محمدسام زارعی برای اعلام این خبر، قصه شیرین شد. او که حسابی پیگیر دریافت جایزه‌اش شده بود در پیام‌های صوتی که می‌فرستاد با شخصیت‌پردازی خلاقانه‌ای گاهی ما را «آقای بازی‌نو» خطاب می‌کرد و گاهی «خانم بازی‌نو». و این طوری شد که عنوان جذاب و دوست‌داشتنی «آقای بازی‌نو» سرزبان ما افتاد و محمدسام زارعی برایمان «آقای بازی‌نو» شد.

جایزه سرویس اینترنت به محمدسام تعلق نگرفت، چون آنها در خانه‌شان دستگاه مودم نداشتند. اما بخاطر تعامل شیرین و پیگیرانه‌اش با بنیاد و البته پویش «بازی‌نو» مهمان ما شد تا در مراسمی ویژه و اختصاصی از تلاشش تقدیر شود و به جای سرویس اینترنت کلی جایزه هیجان‌انگیز و جذاب بگیرد.

در روز تقدیر از «آقای بازی‌نو» مادر و پدربزرگش هم همراهش آمده بودند و او هیجان‌زده و خوشحال از این اتفاق، همه جوایز کادوپیچ شده و روبان زده‌اش را یکی یکی و با دقت باز کرد و چشم در چشم لنز دوربین کلی عکس گرفت تا در روزهایی که حضورش در مدرسه به‌دلیل شرایط کرونایی منتفی است و همه‌چی به آموزش‌های آنلاین گره خورده، حضورش در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برایش به تجربه‌ و خاطره‌ای متفاوت و جالب تبدیل شود. او در خلال بازکردن هدایایش برایمان گفت که از میان 25 بازی موبایلی ایرانی که در کمپین بازی‌نو حضور داشتند بازی‌های سرضرب، بزن بهادر، فوتبالیستارز و ارباب جنگ را دانلود کرده بوده و دوستشان داشته است.

«آقای بازی‌نو» و خانواده‌اش با خوشحالی و رضایت از این اتفاق بنیاد را ترک کردند تا شاهد مثالی عینی باشد بر بخشی از تازه‌ترین گزارش دایرک درباره شاخص‌ترین اطلاعات استفاده از پلتفرم موبایل در میان بازیکنان ایرانی که می‌گوید از مجموع 29 میلیون و 300 هزار بازیکن موبایلی 11 درصدشان نوجوانان 12 تا 17 ساله‌اند و اینکه دنیای شگفت‌انگیز بازی سن و سال نمی‌شناسد.