بودجه حمایت از بازهای داخلی باید افزایش یابد

مدیر عامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با بیان اینکه بحث بازی های رایانه ای در ایران یک بحث جدید و تازه ظهور است، گفت: بودجه حمایت از بازی های داخلی در بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزایش یابد.

"محمد آفریده" در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران با تاکید بر اینکه رشد و پیشرفت بازی های رایانه ای در ایران به حمایت های همه جانبه نیاز دارد، افزود: در این راستا باید تمامی سازمان های ذی نفع از جمله آموزش و پرورش و سایر نهاد ها مانند راهنمایی و رانندگی با فراهم آوردن امکانات، به بنیاد ملی بازی های رایانه ای در رشد و توسعه این عرصه کمک کنند.

وی افزود: پیشرفت بازی های رایانه ای و نهادینه شدن فرهنگ استفاده از بازی های داخلی، نیاز به تجربه های داخلی و بین المللی دارد و با توجه به فرهنگ غنی و جامعه جوان ایران، این تجربه ها با تلاش و کوشش به دست می آید.

این مدیر فرهنگی تاکید کرد: با توجه به سابقه چند هزار ساله جامعه ایران، باید بازی های بومی در کشور ایجاد شود که خوشبختانه با حمایت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تا حدودی این گام مثبت در مسیر پیشرفت بازی های رایانه ای برداشته شده است.

آفریده همچنین با اشاره به تعامل میان تولیدکنندگان بازی های رایانه ای با اهالی سینما گفت: بی شک تعامل این دو حوزه با یکدیگر در رشد و بالندگی هر چه بیشتر آنها بی تاثیر نیست و باید یک تعامل موثر و هدفمند میان بازی سازان و سینماگران ایجاد شود.مدیر عامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با بیان اینکه تاثیر یک بازی رایانه ای بسیار بیشتر از یک فلیم در قشر کودک و نوجوان است، افزود: با توجه به تولیدات بنیاد ملی بازی های رایانه ای در عرصه

بازی های رایانه ای، انتظار می رود نخستین گام برای تعامل این دو حوزه از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای برداشته شود.

 وی با بیان اینکه بازی های رایانه ای باید تعریف شده باشند، افزود: در صورت ترویج و گسترش فضای استفاده از بازی های داخلی، به طور خودکار و اتوماتیک سینماگران به این حوزه توجه نشان داده و برای حضور و تعامل با فعالان این عرصه رغبت نشان می دهند.

آفریده در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای، برگزاری جشنواره های این چنینی را در روند رشد بازی های داخلی مثبت و تاثیر گذار خواند و گفت: هر جشنواره ای که بتواند نیاز جامعه جوان کشور را برطرف کند و موجب در کنار هم قرار گرفتن تجربه ها شود، بدون شک اثر گذار است و جشنواره بازی های رایانه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مدیر عامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که از فعالان انیمیشن سازی در کشور محسوب می شود، در پایان گفت: برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای، یکی از راه های به دست آوردن تجربه و آشنایی و تعامل با تجربه بازی سازان کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی است.