اعتبارسنجی و میزان تاثیرگذاری  بازی‌های جدی بررسی آزمایشگاهی می‌شود

مدیر آزمایشگاه بازی‌سازی رایانه‌ای دانشگاه شهید بهشتی در گفتگویی با مدیر انستیتو بازی‌سازی بنیاد از روند فعالیت این آزمایشگاه و ایجاد انگیزه در میان دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه بازی گفت.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دکتر مجتبی وحیدی اصل گفت: هدف اصلی ما در این آزمایشگاه طی شش سالی که از عمر آن می‌گذرد، ایجاد ارتباط میان دانشگاه با صنعت بوده است. برای این منظور فعالیت‌های مختلفی از جمله فرهنگ‌سازی در بین دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه بازی، ایجاد انگیزه و نشان دادن فرصت‌های رشد در این صنعت در آزمایشگاه دنبال شد.

او افزود: فعالیت آزمایشگاه بازی‌سازی شامل چند حوزه است که یکی از مهم‌ترین آنها حوزه بازی‌های جدی است. محصولات آزمایشگاه هم به‌صورت B2B بود و هم به‌صورت B2C؛ چراکه برخی از خانواده فکر می‌کنند بازی کردن صرفاً تلف کردن وقت است و آزمایشگاه به دنبال اصلاح این دیدگاه است. آزمایشگاه در حوزه بازی‌های جدی اعتبارسنجی هم انجام می‌دهد تا میزان تأثیرگذاری بازی طراحی‌شده را بسنجد.

وحیدی همچنین در مورد جایگاه فناوری‌های نوین در آزمایشگاه گفت: موضوع بازی جدی به‌خوبی جا افتاده است و صنایع هم به نیاز این محصولات پی برده‌اند، اما هنوز فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جا نیفتاده است. برنامه آینده این آزمایشگاه استفاده از این فناوری‌ها و آموزش برای استفاده از آنها است.
او با اشاره به تلاش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال اخیر برای فرهنگ‌سازی در حوزه بازی‌های جدی، نصریح کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از افرادی که به این حوزه ورود کرده‌اند، تحصیلات مرتبط با کامپیوتر نداشته‌اند. بازی‌های جدی یک حوزه چند رشته‌ای است و نیاز به هم‌افزایی بین‌رشته‌ای دارد.