بازی‌سازی در کنار چهره‌های صنعت بازی

انستیتو ملی بازی‌سازی این روزها مشغول آماده کردن مقدمات برپایی کلاس‎‌های تابستانی خود است که از نیمه تیرماه آغاز می‌شود‌. مقدماتی که صرفا به انجام ثبت نام از علاقمندان خلاصه نمی‌شود و آنها باید بعد از مصاحبه‌های تخصصی در جلسات مشاوره رایگان با مدیران گروه‌های تخصصی بازی‌سازی نیز حاضر شوند.


قرار است جلسات مشاوره رایگان روزهای سه شنبه با حضور 3 مدیرگروه فنی، هنری و طراحی برگزار ‌شود تا ثبت نام کنندگان در مسیر آموزشی مناسب با علاقه خود قرار گیرند.
امیرمحمدرضایی مدیرگروه طراحی، محمد امین شهیدی مدیر گروه هنری و علی نیک‌نژاد مدیرگروه فنی با حضور در این جلسات سوالات ثبت نام کنندگان را جواب می‌دهند. آنها بعد از این جلسات مشاوره با توجه به راهنمایی‌های مشاوران در مسیر آموزشی تعیین شده قرار می‌گیرند.
علاقمندان به حضور در کلاس‌های تابستانی بازی‌سازی انستیتو ملی بازی‌ساز، پیش از حضور در این جلسات مشاوره برای حضور در دروس انتخابی تعیین صلاحیت نیز شده‌اند.
این صلاحیت‌ها طی مصاحبه‌ای تخصصی توسط اساتید به نام صنعت بازی ایران تایید می‌شود. همچنین براساس تصمیم مدیران گروه‌های انستیتو ملی بازی‌سازی، کلیه دروس به صورت پروژه‌محور ارائه می‌شوند.

حضور چهره‌های صنعت بازی

در کلاس‌های دوره تابستان انستیتو ملی بازی‌سازی چهره‌های شناخته شده صنعت بازی ایران به عنوان بازی‌ساز، مدیر استودیو و مدرس باسابقه حوزه بازی‌سازی، 22 عنوان درسی معرفی شده را به شرکت کنندگان در این دوره آموزش می‌دهند.
این دوره‌ها به صورت حضوری و آنلاین آموزش داده می‌شود که به خاطر مسائل مربوط به ویروس کرونا، دوره‌های حضوری با تخفیف بیشتری برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

بازی هم بسازید

ضمن اینکه با توجه به شرایط کشور که هنوز در دوران لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع کرونا هستیم، دوره‌های حضوری تابستانی انستیتو ملی بازی‌سازی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با ظرفیت محدود برگزار می‌شود.
اتفاق خوب دیگر درباره برگزاری دوره‌های آموزشی انستیتو اینکه، طرفداران بازی و بازی‌سازی در این کلاس‌ها صرفا مهارت‌های ساخت بازی را یاد نمی‌گیرند. بلکه طی ترم تحصیلی در روند ساخت پروژه های بازی‌سازی قرار می‌گیرند و در نهایت می‌توانند به صورت تیمی یک بازی تولید کنند.