اولین کارگاه تخصصی بازی ‌نامه نویسی برگزار شد

اولین کارگاه تخصصی بازی ‌نامه نویسی شنبه 6 شهریورماه سال جاری در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با حضور مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، آرمان آرین از نویسندگان کشور و جمعی از علاقه‌مندان برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل پس از فراخوان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به منظور ثبت‌نام در کارگاه بازی‌نامه نویسی، بسیاری از علاقه‌مندان تهرانی و شهرستانی برای حضور در این کارگاه ثبت نام کردند. از آنجا که محل سکونت برخی از داوطلبان در شهرهای دور و نزدیک به تهران است و نیز با توجه به برگزاری اولین جلسه در ماه مبارک رمضان از داوطلبان تهرانی دعوت به عمل آمد تا در این کارگاه شرکت کنند.

در ابتدای این جلسه مهدی زنگنه کارشناس فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پس از خیر مقدم درباره اهمیت هویت دینی_ ملی در بازی‌های ایرانی و جای خالی بازی نامه‌ هایی با کیفیت حرفه‌ای در داخل کشور صحبت کرد.

 سپس دکتر بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد نیز به شرح جریان سازی فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در صنعت بازی پرداخت و برگزاری این کارگاه را اتفاقی مبارک برای پرورش نویسندگان جوان و خوش ذوق دانست.

وی همچنین اظهار داشت این جلسه برای رسیدن به هدف شاید بهترین گام نباشد، اما اولین گام است.

در ادامه این کارگاه آرمان آرین نویسنده بازی‌نامه‌های گرشاسب و 12 رخ پس از معرفی و تقسیم بندی اصولی گونه های بازی‌ بر اساس روایت، نحوه نگارش، گفتارها و... در بازی‌نامه، به تحلیل این موارد پرداخت.

همچنین وی درباره مراحل نوشتن بازی‌نامه که به ترتیب شامل جرقه، بارقه، ایده، طرح و متن کامل بازی‌نامه است، توضیح داد.

یادآوری می‌شود دومین کارگاه بازی‌نامه نویسی پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.