قاچاق مهمترین مانع رشد صنعت بازی های رایانه ای در کشور است

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیشرفت عرصه تولید بازی های رایانه ای در ایران  به حمایت های دولت و مجلس بستگی دارد، گفت: تدوین لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تصویب آن، مهمترین عامل رشد و توسعه بازی های رایانه ای در ایران است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران ، "علی اسلامی پناه" افزود: یکی از عواملی که تولید کنندگان بازی های رایانه ای در ایران را با چالش و مشکل رو به رو کرده، معضل قاچاق بازی های خارجی است.

وی افزود: قانون قاچاق کنونی، آن طور که باید در برخورد با قاچاقچیان قاطع نیست و برای اینکه ریشه قاچاق تمامی کالاها به ویژه قاچاق بازی های رایانه ای خشک شود، باید قانونی قوی و محکم در این حوزه وضع شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانون کنونی  در حوزه قاچاق، روزنه های بسیاری برای فرار قاچاقچیان از دست مجازات های قانونی دارد و همین موجب شده که قاچاقچیان ترس و واهمه ای از دستگیری و محاکمه نداشته باشند.

نماینده مردم جیرفت و عنرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر تولید کنندگان داخلی بازی های رایانه ای از همین ناحیه متضرر هستند و تولیدات داخلی با وجود قیمت ارزان بازی های خارجی که به وفور در بازار یافت می شود،فرصت زیادی برای رشد نخواهند داشت.

اسلامی پناه  با  اشاره به حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مهمترین راهکار تقویت تولیدکنندگان داخلی را تدوین و تصویب قانون جامع مبازره با قاچاق کالا و ارز دانست.

 وی ادامه داد:  مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون حقوقی و قضایی آمادگی دارد تا در صورت ارایه لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت، آن را در اسرع وقت در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین درباره اهمیت بازی های رایانه ای در جوامع امروزی گفت: این رسانه امروزه، کارکردهای بسیار مهمی در حوزه جامع پذیری کودکان و نوجوانان دارد زیرا امروزه این رسانه از مقبولیت و اهمیت فروانی در زندگی این قشر برخوردار است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی باید با پرداخت به مضامین و مفاهیم اصیلی ایرانی و اسلامی ، فرهنگ بومی ایران را که آمیخته به آموزه های اسلامی است، به نسل کودک و نوجوان امروزی آموزش دهند.

اسلامی پناه تاکید کرد: البته باید این مضامین و مفاهیم به گونه ای در بازی رایانه ای بکار برده شود که کاربر به طورغیر مستقیم و حین بازی با آن آشنا شود.

وی همچنین با اشاره به نقش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سازماندهی عرصه بازی های رایانه ای در کشور، افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای ضمن حمایت های مادی از تولید کنندگان بازی های رایانه ای،می تواند با ارایه موضوع های بکر و تازه که نشات گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی است، تولید کنندگان این بازی ها را یاری کند.