نخستین قرارداد حرفه‌ای رشته ورزش‌های الکترونیک در ایران به ثبت رسید

باشگاه «شمشاد» قم نخستین قرارداد حرفه‌ای رشته ورزش‌های الکترونیک در ایران را با محمد کمالی قالیباف یکی از بازیکنان شاخص کشور در رشته PES امضا کرده است.
این اقدام باشگاه شمشاد در راستای اهداف بلندمدت انجمن ورزش‌های الکترونیک جهت تبدیل گیم‌نت‌ها به باشگاه‌های ورزشی و عقد قراردادهای حرفه‌ای با ورزشکاران این رشته انجام شده است.
براساس آنچه در بیانیه باشگاه شمشاد آمده این قرارداد پس از توافق و امضای طرفین، به لحاظ رعایت موارد قانونی، در هیات انجمن‌های ورزشی استان قم نیز به ثبت رسیده است.
گفتنی است باشگاه شمشاد اولین و بزرگترین باشگاه ورزش‌های الکترونیک در کشور و خاورمیانه به حساب می‌آید. به گفته سید محمود رضوی، مدیر این مجموعه با توجه به موضوع المپیک و بازی‌های آسیایی 2022 و امکان مدال‌آوری کشورمان در این رشته، طرح استعدادیابی گسترده‌ای نیز در سطح کشور انجام خواهد شد.
رضوی عقد قرارداد با بازیکنان حرفه‌ای حوزه ورزش‌های الکترونیک را در جهت حمایت و پیشرفت این رشته در استان قم و سطح کشور دانست.
چنانکه اشاره شد محمد کمالی قالیباف در سال‌های گذشته در میان قهرمانان کشور قرار داشته و از برگزیدگان رشته‌ PES در مسابقات ورزش‌های الکترونیک بوده است.