مصاحبه با مصطفی کیوانیان؛ صاحب برند و از سازندگان بازی خاله قزی

مصطفی کیوانیان مدیرعامل شرکت آنو رسانه هنر؛ از سازندگان بازی خاله قزی و صاحب برند این بازی است. کیوانیان که سابقه برنده شدن جوایز مختلف در جشنواره‌های بازی‌های رایانه‌ای را نیز در سال‌های گذشته در کارنامه دارد در این مصاحبه از خاله قزی و برنامه‌های آتی خود برای این برند می‌گوید.

در ادامه می‌توانید مصاحبه روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را با این بازی‌ساز  بخوانید:

  • خودتان را معرفی کنید

سید مصطفی کیوانیان مدیر برند خاله قزی هستم بالغ بر 12 سال است که در زمینه گیم، انیمیشن، تبلیغات و... کار میکنم و توانسته‌ام محصولات مختلفی تولید و به بازار عرضه کنم.

  • چندسال است که روی برند خاله قزی کار می‌کنید و از کجا شروع کردید؟

ما ده سال است که روی برند خاله قزی کار می‌کنیم و خداروشکر توانستیم در دل بچه‌ها نفوذ کنیم و ارتباط خوبی با آن‌ها داشته باشیم.

ما از یک ایده که تولید یک شخصیت جدید برای کودکان ایران و جهان  بود شروع کردیم. یک شخصیت با گرافیکی متفاوت، ایرانی با کاراکترهایی جذاب و داستانی شیرین و موزیکال و البته تلفیقی جهانی، شروع به ساخت خاله قزی کردیم.

  • از کجا به ذهن‌تان رسید محصولی به نام خاله قزی بسازید؟

از آنجا که ما محصول کودک خوب و جذاب در ایران کم داشتیم و نیاز بود شخصیتی خلق کنیم که علاوه بر بومی بودن بتواند در بازار‌های جهانی نیز جذاب باشد با همین رویکرد کاراکتر با معیارهای روز دنیا و جذاب تولید کردیم.

  • تا امروز چه موفقیت‌هایی را تجربه کرده‌اید؟

خاله قزی در هر جشنواره‌ای شرکت داده شده جز برترین‌های آن جشنواره بوده و از مهمترین جایزه‌های خاله قزی  می‌توان به جایزه بهترین بازی سال جشنواره TGC   که تمام داوران آن بین المللی بودند اشاره کرد. همچنین خاله قزی توانسته در نمایشگاه‌های بین المللی بازخورد خوبی داشته باشد.

  • بهترین اتفاقی که در سال‌های اخیر برای خاله قزی افتاد چه بوده است؟

به نظر من بهترین اتفاق علاقه بچه‌ها به کاراکتر خاله قزی بوده. وقتی ما در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنیم، بچه‌ها با عشق خاله قزی را می‌شناسند و از پدر و مادرشان می‌خواهند به غرفه ما بیایند. این بهترین اتفاق است.

  • درآمد خاله قزی چطور بوده؟ 

خدا راشکر خاله قزی توانسته درآمد داشته باشد ولی ما جز درآمد به چیزهای دیگر نیز فکر میک‌نیم که امیدواریم در آینده محقق شود. ولی در کل بد نبوده، راضی هستیم و هنوز خیلی راه داریم.

  • برای توسعه خاله قزی چه برنامه‌هایی دارید؟

خب ما یک برنامه یک ساله داریم که چیزهای خیلی جذاب دیگری را به مجموعه اضافه می‌کند. انیمیشن سینمایی خاله قزی را داریم. یک برنامه سه ساله و در نهایت یک برنامه 5 ساله برای خاله قزی نیز آماده شده است و ما امیدواریم بازار‌های داخل و خارج ایران را تحت تاثیر این محصول خوب قرار دهیم.

  • چه محتواهایی با چه معیارهایی برای خاله قزی در نظر گرفته‌ شده است؟

اصل هدف خاله قزی آموزش،سرگرمی و خانواده است. ما داریم سعی می‌کنیم که یک محیط امن برای کودکان در کنار خانواده ایجاد کنیم و تمام محتواهایی که در حال تولید هستند از این هدف پیروی می‌کنند. ما به نوبه خود با کمک مشاوران کودک و دست اندرکاران این حوزه بتوانیم محصول خوب و در خور کودکان ایران زمین تولید کنیم.