ا‌و‌‌‌‌لین بازی آنلاین ایرانی رو نمایی شد

اولین بازی آنلاین (برخط) ایرانی با نام "آسمان دژ" امروز 9 تیرماه در بنیاد ملی بازی های رایانه ای رو نمایی شد.

به گزارش معاونت ارتباطا ت و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "آسمان دژ" اولین بازی انلاین ایرانی است که با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و توسط گروه "توسعه گر شبیه ساز"روی فضای مجازی (اینترنت) قرار گرفته است.

دکتر بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مراسم رونمایی «آسمان دژ» که با حضور سازندگان این بازی و جمعی از نمایندگان رسانه ها بر گزار شد با اشاره به ویژگی های این بازی گفت: تولید این بازی با همت دوستان پرتلاش و هنرمند جوان شروع شد  و حتی قبل از بازی آنلاین خارجی «تراوین» روی این پروژه سرمایه‌گذاری شد.

وی افزود: با توجه به درصد بالای جمعیت جوان و پرتوان کشور که از طرف داران بازی های رایانه ای هستند،این بنیاد سعی دارد با حمایت از بخش خصوصی این پتانسیل بالا را به سمت بازی سازی سوق دهد و در همین راستا این بنیاد بیش از 80 درصد از بودجه خود را به سرمایه گذاری  در بخش خصوصی اختصاص داده است.

مینایی همچنین اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز قانون مشخصی برای رعایت کپی رایت (copy right) در کشور وجود ندارد،رفتن به سمت بازی سازی انلاین و مو بایل می تواند تا حدی به رفع این مشکل کمک کند.

وی ادامه داد:سرمایه‌گذاری جدی در تولید بازی‌های آنلاین یک ضرورت است، به شرطی که رسانه ملی و اهالی رسانه با ما در زمینه اطلاع‌رسانی همکاری کنند. هم اکنون نسخه فارسی و انگلیسی این بازی آماده شده است و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق اینترنت از آن استفاده کنند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تأکید کرد: با رشد 17 درصدی بازی آنلاین در سال 2012 ،درصد تمایل بازیکنان به دیگر بازی‌ها 1.2 درصد کاهش می‌یابد، این امر نشان‌دهنده نزول علاقمه مندی بازی بازها به این گونه بازی‌ها است.

وی  با اشاره به رشد چشمگیر بازی های آنلاین افزود:ما در این جهت باید تمامی تلاش خود را به سمتی سوق دهیم که بازی‌هایی از این دست تولید گسترده‌ای داشته باشند.

همچنین در این مراسم فرزام ملک آرا، مدیر پروژه "آسمان دژ" در گزارشی از روند تولید این بازی و چشم انداز آن گفت: از ویژگی های بازی "آسمان دژ" که آن را از سایر بازی ها جدا می کند جهانی بودن این بازی در عین ایرانی بودن ان است.همچنین امکان ارتباط کاربران با این بازی با زبان های مختلف در این بازی فراهم شده، تقویت اتحاد و یکپارچگی و همکاری میان کاربران آینده‌نگری و برنامه‌ریزی، آموزش مفاهیم علمی، استفاده از کلیه پتانسیل‌های موجود، استفاده کاربران روشندل از ویژگی‌های این پروژه  به شمار می اید.

وی با اشاره به اینکه استفاده کاربران از این بازی‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود،گفت: بازی‌های آنلاین به دو صورت هستند.اول اینکه وقتی شما می‌خواهید وارد بازی شوید باید پول بپردازید و اقدام به خریداری رمز عبور کنید و دیگر اینکه برای طی کردن هر یک از مراحل بازی به صورت جداگانه با مبالغی اندک اقدام به پرداخت هزینه‌های بازی می‌کنید.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین  در این جلسه گفت: تجارت و اقتصاد بازی های آنلاین به تناسب بازی‌ها کاملا متفاوت است و حق کاربری سالانه در مواردی فروخته می‌شود و تولید‌کنندگان این بازی درآمدشان را از کاربران دریافت می‌کنند حتی اگر مبلغ اندکی باشد.

 وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ساخت بازی‌های سیاسی، گفت: در این زمینه پیشنهادی دریافت نکردیم ولی پیش از این بر اساس موضوعاتی چون: هولوکاست، پیدایش اسرائیل و انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری هایی انجام داده ایم.

وی با اشاره به تولید بازی هایی با این موضوعات افزود: بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بازی با همکاری بخش خصوصی بزودی  بازی «میرمحنا» که به دلاوری‌های مردم جنوب ایران علیه استکبار جهانی می‌پردازد.  را رو نمایی خواهد کرد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین درباره ساخت بازی از برخی فیلم‌های سینمایی، گفت: چندین‌بار در این زمینه با معاونت امور سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی وارد مذاکره شده‌ایم و  قرار براین شد که فیلم‌های فاخری چون «ملک سلیمان»وارد مراحل جدی شده برای ساخت بازی شوند، ولی این مذاکرات هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه تولید بازی، فیلم سینمایی انیمیشن «قلب سیمرغ» که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آن را تولید کرده است را دستور کار داریم و هم اکنون در حال مذاکره در این زمینه هستیم. همچنین برای ساخت بازی‌ فیلم های « به رنگ ارغوان» و «آل» صحبت هایی شده و تهیه کنندگان این آثار در این زمینه استقبال زیادی داشته اند اما ساخت آن منوط به صحبت‌های جدی تری است و نیازمند حمایت جدی تری از سوی معاونت سینمایی است.

 لازم به یاد آوری است «آسمان دژ» فضایی علمی تخیلی دارد که وقایع آن در سال 2808 شمسی یعنی زمانی که بشر در اوج پیشرفت تکنولوژیک خود قرار دارد،اتفاق می افتد.زمانی که متوسط عمر بشر به 150 سال می رسد.این بازی با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و توسط شرکت توسعه گر شبیه ساز تولید شده  است.

دست اندر کاران تولید این بازی عبارتند از : فرزام ملک ارا (مدیر پروژه وبرنامه نویس ارشد)،  مرتضی ابراهیمی(مدیر فنی /برنامه نویس)،سعید حیدری(برنامه نویس وب)،یاسر ژیان طبسی(مشاور فنی/برنامه نویس)، احسان احمدی(برنلمه نویس)، سهیل دانش اشراقی(مدیر هنری/طراح مفهومی)، امیرمحضر نیا (مدلساز)، علیرضا یارمحمدی (طراح بازی)، کوروش اثباتی(طراح بازی)، کیوان اثباتی(طراح بازی)، سیامک حسنی پاک(پشتیبانی فنی) ، طلایه شعبانی فرد(کنترل پروژه)،ارش پیام یار(مدیر بازرگانی)، امیر حسین رجب پور(مدیر روابط عمومی وتوسعه بازار)، مسعود خاتون ابادی (مشاور بازار)، عباس جهانگیری(مشاور امور بین المللی )  اسرافیل پناهی(تدارکات).

علاقه مندان می توانند برای مشاهده بازی به سایت www.AsmandeZ.com  مراجعه کنند.