حضور پر رنگ بازی‌سازان ایرانی در بزرگ‌ترین نمایشگاه بازی‌های ویدیویی اروپا

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برخلاف سال‌های گذشته در رویداد گیمزکام حضور نداشته و تنها از حضور بازی‌سازان در این رویداد حمایت کرده است.

از آنجایی که نمایشگاه گیمزکام آلمان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های مربوط به بازی‌های رایانه‌ای در دنیا به حساب می‌آید، حضور بازی‌سازان ایرانی در این رویداد از اهمیت بالایی برخوردار است. در نمایشگاه امسال نه تنها بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پاویون ندارد، بلکه به جهت مدیریت هزینه‌ها هیچ فردی از سوی این بنیاد به نمایشگاه اعزام نمی‌شود و تنها از بازی‌سازان ایرانی برای حضور در این رویداد حمایت شده است.

برنده‌های جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران از بازی‌سازانی هستند که با حمایت بنیاد به نمایشگاه گیمزکام می‌روند. امسال برخی از اساتید انستیتو ملی بازی‌سازی که خود از بازی‌سازان مطرح کشور هستند نیز جهت حضور در کنفرانس‌های تخصصی و علمی به نمایشگاه گیمزکام اعزام می‌شوند. این اقدام در جهت آشنایی بیشتر اساتید با دستاوردهای روز حوزه بازی و انتقال این اطلاعات در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بازی‌سازان ایرانی انجام می‌شود.

از دیگر حمایت‌های انجام شده می‌توان به تهیه بلیت کنفرانس‌ها و بلیت تجاری رویداد گیمزکام و همچنین پرداخت هزینه صدور روادید اشاره کرد.

پرداخت هزینه‌های مربوط به حضور بازی «قصه بیستون» در بخش Devcom که سازندگان این بازی توانستند مورد پذیرش این بخش از نمایشگاه قرار گیرند و همچنین حمایت از بازی «ساجرن» برای حضور در بخش Indie Arena نمایشگاه، از دیگر حمایت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بوده است.

براساس این گزارش، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مجموع 10600 یورو کمک هزینه حضور در نمایشگاه گیمزکام را به ۱۳ بازی‌ساز پرداخت کرده است.

نمایشگاه گیمزکام آلمان از تاریخ 30 مرداد ماه تا 3 شهریور ماه برگزار می‌شود.