مسابقات کشوری بازیهای رایانه‌ای دانش آموزی در انستیتوی ملی بازیهای رایانه‌ای در حال برگزاری است

مسابقات کشوری بازی‌های رایانه‌ای دانش آموزشی در روزهای 19 و 20 مرداد ماه در بخش پسران و در روزهای 26 و 27 مرداد ماه در بخش دختران در انستیوی ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، صبح روز جمعه دکتر کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و آقایان رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش و دکتر فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان این وزارتخانه از این مسابقه بازدید کردند. این اقدامات در راستای پیاده‌سازی طرح بازیسازان فردا که به طور مشترک بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و آموزش و پرورش در حال اجراست صورت گرفته است.  موضوع این رویداد که بخشی از سی و دومین جشنواره فرهنگی دانش‌آموزان سراسر کشور است ایران، فرهنگ و اقتصاد اعلام شد تا دانش آموزان با در نظر گرفتن این موارد به رقابت بپردازند.

شرکت کنندگان طی دو روز با پشت‌سر گذاشتن دو کلاس مختلف مسابقه ساخت بازی را شروع می‌کنند و هر دانش‌آموز این زمان را به‌دست می‌آورد تا درباره بازی ساخته شده صحبت کنند. همچنین به بازی‌های برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

محبوبیان مدیر انستیتو ملی بازی سازی و مبدع طرح بازی سازان فردا به این موضوع اشاره کرد که: « یکی از اساسی‌ترین حرکت‌های فرهنگی تمرکز بر آموزش به نوجوانان چه در راستای تولید و چه در راستای مصرف محصولات فرهنگی خواهد بود و برگزاری چنین برنامه‌هایی ضمن اینکه هر دو هدف را برآورده می‌کند، وجود فضای رقابتی موجبات ظهور خلاقیت و انگیزه را نیز در دانش آموزان فراهم خواهد کرد.»

وی افزود: « امیدوار است در قالب همکاری‌های مشترکی که مابین معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال شکل‌گیری است بتوانیم با پیاده‌سازی طرح بازیسازان فردا در آینده‌ای نزدیک شاهد حرکتی موثر در صنعت بازی سازی کشور باشیم.»